معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی از دیدار سفیر کشورمان در عربستان با مقامات سعودی در خصوص حوادث رخ داده در جده خبر داد

به گزارش ندای گیلان، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی گفت: چهارشنبه گذشته ملاقات مهمی بین حسین صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با عالی‌رتبه‌ترین مقام مسئول سعودی در خصوص موضوع دو مأمور مجرم عربستانی صورت گرفت.

در این دیدار مسئول عالی‌رتبه سعودی در پاسخ به پیگیری‌های سفیر ایران٬ اظهار داشت: اتفاقی که افتاد٬ مایه تأسف شدید ما و خجالت‌آور است.

وی گفت: مرتکبان این عمل غیرانسانی و ناشایست هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند و پرونده نزد مدعی‌العموم است.

این مقام مسئول در ادامه قول داد: ما جز به اشد مجازات آنها هرگز رضایت نخواهیم داد و شما را در جریان موعد آن قرار خواهیم داد تا خانواده قربانیان از نزدیک شاهد آن باشند.

شایان ذکر است معاون وزیر خارجه عربستان در ملاقات با صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران٬ با حیوانی خواندن عمل انجام شده٬ گفت: وزارت خارجه عربستان نیز به نوبه خود خواستار اشد مجازات در صدور حکم برای این دو مجرم سعودی است.

قشقاوی در پایان گفت: وزارت امور خارجه در جریان کامل جریحه‌دار شدن احساسات و افکار عمومی هموطنان عزیز است. به همین دلیل تا حصول نتیجه قطعی به پیگیری مستمر خود ادامه داده، همگان را در جریان امر قرار خواهد داد.

وی گفت: البته مطالب اغراق‌آمیز و غیرواقعی نیز عمدتاً در فضاهای مجازی در جریان است که نباید به آنها توجه شود.