مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ثبت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمارهای دریافتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وارد استان شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی نیک فهم در گفتگویی اظهار کرد: گیلان به جهت شرایط تنوع اقلیمی، زیستی، طبیعت بکر و وجود مناطق گردشگری و تاریخی یکی از مقاصد اصلی نوروز گردان است.

وی از ثبت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در راه‌های مواصلاتی گیلان خبر داد و افزود: این ترددها بر اساس داده‌های آماری از دستگاه‌های تردد شمار منصوبه همزمان با آغاز طرح نوروزی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس تارنمای آماری یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه از راه‌های مواصلاتی استان خارج شده است.

نیک فهم با اشاره داده‌های آماری فوق، بیان کرد: بر اساس این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی در ورود به استان و ۱۳ درصدی در خروج از استان هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ۶۷۵ هزار خودرو بوده است، افزود: محور رامسر – چابکسر با بیش از ۴۱۳ هزار وسیله نقلیه در جایگاه بعد قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با میزان تردد بیش از ۴۳۶ هزار خودرو صورت گرفته است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور لنگرود – لاهیجان با متوسط تردد روزانه ۵۷ هزار خودرو بوده است.