مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اختصاص اعتبار حدود ۸ هزار میلیاردی برای راه‌های استان خبر داد و گفت: تعداد ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، غلامعلی نیک فهم بیان کرد: جهت نگهداری راه‌های شریانی اصلی و فرعی ۷۰ پروژه‌ لکه گیری و روکش آسفالت برنامه ریزی شده است.

وی از اعتبار حدود ۸ هزار میلیاردی برای راه‌های گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۷۰ پروژه با با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان ادامه داد: در قالب این عملیات بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های گیلان با انواع آسفالت گرم و ماسه آسفالت حفاظتی مرمت و روکش می‌شود.

نیک فهم، با اشاره به اینکه وضعیت راه‌های شریانی گیلان با توجه به پروژه‌های انجام شده و در حال انجام نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد، گفت: هم اکنون ۱۶ پروژه در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان به طور همزمان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون جهت لکه گیری اضطراری راه‌های سطح استان بالغ بر ۲ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به مصرف رسیده است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۸۹ کیلومتر از راه‌های یاد شده با صرف ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی با انواع آسفالت لکه گیری و روکش شده است، گفت: جهت رفع مشکل آب گرفتگی در محورهای شریانی در صورت وجود عوامل راهداری شهرستان‌ها به سرعت نسبت به لکه گیری هندسی در مقاطع مد نظر اقدام می‌شود.

نیک فهم ادامه داد: آسفالت مصرفی بر اساس انجام تشریفات مناقصه به پیمانکاران با صلاحیت واگذار و تهیه آسفالت گرم از کارخانه‌های سطح استان توسط شرکت‌های برنده مناقصه‌ها صورت می‌گیرد.