مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از آغاز طرح زمستانی راهداری در استان خبر داد و گفت: ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان از شت، غلامعلی نیک فهم بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل و رانندگان که در سالن شهید دهگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۴۲ راهدار در جاده‌های استان در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار برای خدمات رسانی در طرح زمستانی فعال شده‌اند.

نیک‌فهم با بیان اینکه ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح زمستانی به کار گرفته شد، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ تن ماسه و هزار و ۷۵۰ تن نمک خریداری شده است.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای «سازمان فناورانه» ادامه داد: بر این اساس موضوع هوشمند کردن راه‌ها و سامانه‌ای کردن کارها مورد توجه قرار دارد.

نیک فهم از فعالیت ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی خبر داد و اضافه کرد: در بخش حمل و نقل مسافر، ۳۰۹۹ راننده و ۲۰۲۸ دستگاه سواری، ۷۱۹ دستگاه مینی بوس و ۱۲۷ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، در این مراسم جمعی از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداران نمونه استان گیلان با حضور مسؤولان استانی تجلیل شدند.