مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی ایجاد ارتباط سازنده و اتصال بخش خصوصی و دولتی است ، گفت،بخش خصوصی به‌ عنوان بازوان دولت به‌ حساب شده و توسعه گردشگری بدون همکاری تشکل‌های گردشگری امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ندای گیلان،در اولین روز کاری مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، نمایندگان تشکل‌های گردشگری استان با وی دیدار کردند.

حلاج‌پور در این نشست ضمن تقدیر از فعالان عرصه گردشگری استان اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی اداره‎‎کل میراث‌فرهنگی ایجاد ارتباط سازنده و اتصال بخش خصوصی و دولتی است و بخش خصوصی به‌عنوان بازوان دولت به‌حساب می‌آید و توسعه گردشگری بدون همکاری تشکل‌های گردشگری امکان‌پذیر نیست.

حسن گلی‌پور نماینده تشکل‌ واحدهای پذیرایی استان در نشست نمایندگان تشکل‌های گردشگری با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به بیان برخی از مشکلات و دغدغه‌‍های تأسیسات گردشگری، فعالان این عرصه و سرمایه‌گذاران اشاره نمود و راهکارهایی جهت حل این مشکلات مطرح کرد. در ادامه این نشست نیز هر یک از نمایندگان تشکل‌های گردشگری نقطه نظرات و مشکلات صنوف خود را بیان داشتند که استاندار سازی واحد‌های پذیرایی و گردشگری، مشکلات ساخت و ساز، تشکیل اتاق فکر گردشگری و کمیته صاحبنظران با حضور بخش دولتی و خصوصی، سازوکارهای پیچیده اداری، مشکلات حقوقی و آسیب اقتصادی به واحدهای گردشگری استان از جمله این موارد بود که با قول مساعد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان برای پی‌گیری این مشکلات همراه شد.

داریوش طالم‌رود، حسن‌ گلی‌پور، مریم طهرانچیان، مهروش کریمی، ابوالقاسم مخیری، حسن مهرور و جواد عباسی نمایندگان تشکل‌های گردشگری بودند که با مدیرکل میراث فرهنگی دیدار کردند.