مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۵ موزه جدید در راستای معرفی آثار تاریخی و حفظ ارزش ها و سنت های کهن به مردم به ویژه نسل جوان در شهر‌های رشت، رودبار، ماسوله و شاندرمن تا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود. 

به گزارش ندای گیلان،مسعود حلاج پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۵ موزه جدید در راستای معرفی آثار تاریخی و حفظ ارزش ها و سنت های کهن به مردم به ویژه نسل جوان در شهر‌های رشت، رودبار، ماسوله و شاندرمن تا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود.

او  افزود: موزه شهر رودبار در کاخ ناهارخوران این شهرستان، موزه سنجش در مدرسه شهید دکتر بهشتی رشت، موزه شهر ماسوله در ساختمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهر، موزه نهضت جنگل در خانه میرزا در استاد سرای رشت و موزه مردم شناسی شاندرمن در این شهر راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به بهره‌برداری از اماکن تاریخی و تبدیل آن‌ها به فضا‌های عمومی مانند موزه‌ها، اقامتگاه‌های سنتی ومراکز عرضه ، تصریح کرد: راه اندازی موزه‌های تخصصی در گیلان در دستور کار است که پس از انجام مراحل احیاء، مرمت و‌تجهیز به صورت مشارکتی یا مستقل تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.