مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت:خوشبختانه خیری حاضر شده که هزینه مرمت سقف این ساختمان را پرداخت کرده و بعداً این مبلغ را دریافت کند که بدین ترتیب مرمت سقف این ساختمان با مشارکت شهرداری رشت به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،مسعود حلاج‌پور در گفت‌وگویی، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ موزه تخصصی در استان گیلان وجود داشته و از ابتدای امسال تاکنون ۳ موزه سنجش، موزه رودبار و موزه ماسوله در استان افتتاح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۳ موزه در گیلان در دستور کار بوده که از این تعداد تا ۳ موزه تا اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.

حلاج‌پور افزود: افتتاح موزه صید و صیادی شهر پره‌سر با مشارکت شهرداری این شهر، موزه مردم‌شناسی عشایر شهر رضوانشهر و موزه نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک خان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از کارهای اجرایی موزه صید و صیادی و موزه مردم‌شناسی عشایر و ۹۰ درصد از امور اجرایی موزه نهضت جنگل انجام شده و این ۳ موزه تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برای هر شهر استان گیلان یک برند مشخص شده گفت: موزه‌های تخصصی نقش به سزایی در معرفی این برندها و فرهنگ اصیل و تاریخی هر شهر گیلان دارند.

حلاج‌پور افزود: هدف از ایجاد موزه نهضت جنگل جمع آوری عکس، اسناد، مدارک و اشیاء مربوط به نهضت جنگل، مشروطیت، میرزاکوچک خان و همراهانش است که نقش مهمی را در تاریخ و هویت گیلان ایفا کردند.

وی درباره ترمیم ساختمان دانشسرای ملی شهر رشت گفت: خوشبختانه خیری حاضر شده که هزینه مرمت سقف این ساختمان را پرداخت کرده و بعداً این مبلغ را دریافت کند که بدین ترتیب مرمت سقف این ساختمان با مشارکت شهرداری رشت به‌زودی آغاز می‌شود.