مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ایجاد بخش ویژه استان شناسی در همه کتابخانه های عمومی استان را یکی از اقدامات مهم این مجموعه برای تسهیل دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ استان عنوان کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان میزبان مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود و در زمینه همکاری های دو مجموعه برای ایجاد کتابخانه عمومی، بهسازی کتابخانه عمومی ماسوله و ایجاد بخش ویژه تاریخ طبیعی و جنگل های هیرکانی در کتابخانه مرکزی رشت با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

کرمی: معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردم گیلان از وظایف مهم کتابخانه هاست

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با حضور معاونین و کارشناسان دو مجموعه صورت گرفت با اشاره به ماهیت عمومی بودن فعالیت های کتابخانه های عمومی و میراث فرهنگی، این وجه مشترک را زمینه بسیار خوبی برای همکاری های سازنده عنوان کرد.

پریسا کرمی با بیان اینکه معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردم گیلان از وظایف مهم کتابخانه هاست گفت: معرفی درست فرهنگ و تاریخ گیلان با استفاده از مستندات دقیق با استفاده از منابع مکتوب ارزشمندی حاصل می شود که توسط نویسندگان و پژوهشگران بومی و برخی از علاقمندان به تاریخ این منطقه تهیه و گردآوری شده است.

کرمی کتابخانه های عمومی را مراکز مهمی برای استفاده از این آثار ارزشمند توصیف کرد که در صورت وجود منابع تاریخی و جغرافیایی بیشتر و تازه تر در حوزه گیلانشناسی دسترس پذیری همگان به این آثار تسهیل خواهد شد.

وی ایجاد بخش ویژه استان شناسی در همه کتابخانه های عمومی گیلان را یکی از اقدامات مهم این مجموعه برای تسهیل دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ استان عنوان کرد و گفت: کتابخانه های عمومی برای ارائه خدمات مناسب اطلاعاتی و تامین نیازهای پژوهشگران همواره نیازمند منابع جدید در این حوزه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه همچنین با اشاره به نزدیک بودن زمان بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، ایجاد بخش مستقل گیلان شناسی، تاریخ طبیعی و جنگل های هیرکانی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را زمینه ساز رفع نیازهای همه علاقمندان به این حوزه توصیف کرد.

پریسا کرمی به وجود کتابخانه عمومی آیت الله شرفی در منطقه تاریخی شهر ماسوله نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این کتابخانه تنها مرکز فرهنگی منطقه ماسوله بشمار می رود، بر ضرورت همکاری مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری و شورای اسلامی این شهر برای بازسازی و تغییر برخی از قسمت های کتابخانه برای کاربری بهینه این فضا تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست همکاری های مشترک در زمینه معرفی میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری و طبیعی و نیز آداب و رسوم اقوام مختلف گیلانی و پاسداشت آن را وظیفه مهم مجموعه خود عنوان کرد.

مسعود حلاج پور همچنین با اظهار امیدواری نسبت به همکاری با مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای تسهیل حضور و دسترسی علاقمندان و پژوهشگران به منابع و اطلاعات تاریخی و فرهنگی در کتابخانه های عمومی از انعقاد تفاهم نامه همکاری استقبال کرد.