مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان 95 درصد گردشگران استان گیلان از شریان اصلی شهرستان رودبار عبور می کنند گفت: در نظر داریم موزه رودبار را به موزه باستان شناسی تبدیل کنیم تا بتوانیم از موزه ایران باستان تهران اشیائی را به صورت نمایشگاهی به استان گیلان انتقال دهیم.

مسعود حلاج پور در حاشیه افتتاح موزه شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان اظهار داشت: این موزه در ساختمانی به مساحت ۴۵۰ متر مربع با مالکیت شهرداری و  شورای شهر رودبار در اختیار اداره میراث و فرهنگی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، گفت: ۹۵ درصد گردشگران استان گیلان از شریان اصلی شهرستان رودبار عبور می کنند و امیدوار هستیم که با ایجاد این موزه و معرفی فرهنگ ایران زمین و فروش زیتون های مخصوص و منحصر به فرد این منطقه بتوانیم ایجاد خاطره خوب برای هم میهنان خودمان و گردشگران کشور های خارجی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در نظر داریم که این مکان را به موزه باستان شناسی تبدیل کنیم تا بتوانیم از موزه ایران باستان تهران اشیائی را به صورت نمایشگاهی به استان گیلان انتقال دهیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ جام مارلیک به مدت محدودی در اختیار موزه رشت قرار گرفت  و به قدری این مسئله برای مردم جذاب بود که  در مدت ۱۷ روز به اندازه ۳۰ سال بازدید کننده داشته است.

 

حلاج پور در پایان ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار لازم برای مستحکم کردن بنا و بکارگیری نیروی انسانی برای تأمین امنیت موزه، برای دهه فجر اشیاء باستانی برای نمایش به رودبار منتقل شود.