شاهد این مدعا می تواند تاملی بر وضعیت اسفناک رودخانه گوهررود در منطقه سیاه اسطلخ باشد که علی رغم نزدیکی به مرکز شهر، بوی نامطبوع آن به رنجی دیرینه برای ساکنین منطقه تبدیل شده است.

به گزارش نداي گيلان: توسعه متوازن شهری شاید از یکی از مهمترین اهداف در دورنمای تعریف شده برای هر شهر باشد. دستیابی به این هدف به خصوص در سیاست های شهرداری کلانشهرها بسیار پررنگ بوده و همواره کارشناسان بر این عقیده بوده اند که توسعه ای می تواند موفق باشد که به صورت متوازن ارائه شده و به قولی توجه خدمات شهری به همان اندازه که بر مرکز متمرکز است بر حواشی شهر نیز اختصاص یاسد.

پس از تصدی ثابت قدم بر شهرداری رشت اما همواره یکی از انتقاداتی که از سوی اعضای شورا به عملکرد وی وارد شده است، عدم توجه به همین مقوله توسعه متوازن بوده است. بسیاری از منتقدان معتقدند تمرکز شهردار رشت بیشتر بر مسایلی همچون پیاده راه سازی، ایجاد خطوط اتوبوسرانی و … بوده که علی رغم مقبولیت، بیشتر در سطح شهر و به محوریت مرکز رشت در حال اجراست و شهردار چندان توجهی به حواشی شهر که از قضا بسیار هم به شهر نزدیک است، ندارد.

شاهد این مدعا می تواند تاملی بر وضعیت اسفناک رودخانه گوهررود در منطقه سیاه اسطلخ باشد که علی رغم نزدیکی به مرکز شهر، بوی نامطبوع آن به رنجی دیرینه برای ساکنین منطقه تبدیل شده است.

با این حال منتقدان عملکرد شهردار رشت را نمی توان تنها حاشیه نشینان دانست. اعتراض اخیر کاسبان بازار به سیاست های شهرداری در نصب نرده ها هر چند با سانسور شدید سایت های حامی شهردار رشت روبرو بود، اما نشان از آن داشت که آن محبوبیتی که سایت های حامی شهردار به استناد یک نظرسنجی که البته منبع آن نیز مشخص نبود، از آن دم می زدند، آن قدر ها هم منطبق بر واقعیت نیست.

در هر حال معترضان به سیاست های شهردار رشت بیش از آن که وی را مقصر قلمداد کنند، اعضای شورا را متهم به اهمال کاری می کنند. “اعضای شورا مگر خوابید” جمله ای بود که بر روی بسیاری از بنرهای اعتراضی این کاسبان نقش بسته بود تا شاهدی بر این مدعا باشد.

هر چند نگاهی به گزارش های تصویری منتشرشده از جلسات شورا گویای آن است که واقعا برخی اعضای شورا که به طرفداری از شهرداران وقت شهره اند، در برخی جلسات شورا چُرت می زنند!