مدیر بازرگانی شرکت غله و بازرگانی گیلان از توزیع بالغ بر 75هزار تن آرد طی پنج ماه سالجاری در 16شهرستان استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: سید کیانوش آریان راد روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان رودسر گفت: آرد تخصیصی برای کل جمعیت استان بر اساس سرانه کشوری توزیع می شود.
وی افزود: در زمان حاضر برای هر کیلو گرم گندم حدود 600تومان یارانه از سوی دولت تخصیص داده شده که نیاز است دقت لازم ، کافی در توزیع و جلوگیری از خروج آرد یارانه ای لحاظ شود که این امر همکاری دستگاه های ذیربط را می طلبد.
به گفته وی، سرانه آرد روستایی هم بر اساس هفت کیلوگرم لحاظ شده است.
آریان راد همچنین از خرید یک هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از طریق شرکت غله و مباشرت تعاونی های آرد و نان در شش ماه نخست سالجاری در استان خبر داد.
فرماندار رودسر نیز در این نشست از محکومیت واحدهای صنفی متخلف این شهرستان خبر داد و گفت: در نیمه نخست سالجاری با انجام 9هزار و 458مورد بازرسی 662مورد تخلف به ثبت رسیده است.
امیر جانبازی رودسری ارزش ریالی این میزان تخلفات را که عمدتا شامل گرانفروشی، کم فروشی، فروش کالای قاچاق و…بوده بیش از 512میلیون ریال ذکر کرد.
وی ادامه داد: طی همین مدت در حوزه واحدهای نانوایی نیز با انجام 472مورد بازرسی 62مورد تخلف به ثبت رسیده که ارزش ریالی این میزان تخلف بیش از 21میلیون ریال بوده است.
امیرجانبازی رودسری همچنین بر ضرورت دو گانه سوز کردن واحدهای نانوایی در این شهرستان تاکید و اظهار کرد: برای تحقق این امر هماهنگی با بانک ها جهت تسهیلات لازم صورت گیرد.
جانبازی رودسری اضافه کرد: واحدهای نانوایی که سهمیه آرد بالا دارند و نیز نانوایی های جدید باید دو گانه سوز شوند که در غیر این صورت مجوز فعالیت به آنان داده نخواهد شد.
در شهرستان رودسر بیش از 4500واحد صنفی و 256واحد نانوایی فعال فعالیت دارند.
سهمیه آرد ماهانه شهرستان رودسر 25هزار و 990کیسه است.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان بیش از 146هزار نفر جمعیت دارد.