رئیس سازمان فناوری اطلاعات، شبکه مخابراتی ایران در 70 سال گذشته را مبتنی بر صوت عنوان کرد و گفت: در آستانه تغییر راهبرد تمام طراحی‌های مخابراتی در ایران هستیم.

به گزارش نداي گيلان: نصرالله جهانگرد  در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه کشور اظهار کرد: قرار بود طبق برنامه مذکور تمام بازار و 60 درصد از خانوارها از ارتباطات پر ظرفیت برخوردار شوند.

وی از ارتقای ظرفیت سه برابری اتصالات شبکه ثابت در کشور خبر داد و افزود: در ارتباطات موبایلی با ورود نسل سوم تلفن‌های همراه در بخش همراه اول 19 میلیون مشترک، همراه دوم 18 میلیون مشترک و شبکه رایتل سه میلیون مشترک داریم و این شبکه‌ها با همدیگر هم‌پوشانی دارند و جمع آن را تقسیم بر دو کردیم و به زیر 20 میلیون رسیدیم.

جهانگرد شبکه ارتباطی ایران را شبکه کامل کابلی خواند و بیان کرد: شبکه ارتباطات کشور اکنون به شبکه فیبر نوری تبدیل شده‌است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ارتباطات ایران در 70 سال گذشته مبتنی بر صوت طراحی شده‌است، تصریح کرد: در آستانه تغییر راهبرد تمام طراحی مخابرات ایران هستیم و شهرها در دو سطح تعریف شده‌است.

وی به شهرهای با ترافیک سنگین اشاره کرد و گفت: هر کدام از شهرها به تمام شبکه در کشور وصل می‌شوند و از سه مسیر ترافیک پیدا می‌کنند.

جهانگرد با اشاره به وجود 13 سرور اصلی در دنیا، خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که انجام دادیم موفق شدیم یک کپی از سرور را دریافت کنیم و فعالیت‌ها در داخل سرزمینی انجام می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از جلوگیری از خروج روزانه بیش از 45 میلیون تماس به خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: اتفاق مذکور از نظر اقتصادی، کیفیت زمان و امنیت برای ما امکان بسیار بالقوه‌ای را فراهم کرده و این موضوع برای استقرار و امنیت ارتباطات ایران بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شبکه فیبرنوری تا سال آینده به 69 هزار کیلومتر در کشور می‌رسد، اظهار کرد: ظرفیت انتقال داده به چهار برابر افزایش پیدا کرده و از 500 هزار خط به یک‌میلیون و 300 هزار خط رسیده‌است.

جهانگرد به خروج 90 درصد از ترافیک کشور در ابتدای فعالیت دولت جدید به خارج اشاره کرد و افزود: اکنون ترافیک خروجی کشور به 40 درصد کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مقام نخست ایران در منطقه غرب آسیا، بیان کرد: ترکیه و مصر در مقام‌های بعدی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ترافیک تقاضا را باید در داخل کشور پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: شبکه مخابراتی کشور در مجموع سه لایه است.

جهانگرد از احصای خدمات دولت الکترونیک در کشور خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار و 400 خدمت داریم و یک‌هزار و 300 خدمت هنوز دولتی است و به‌زودی شناسنامه خدمات اداری ایران را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.