امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده با اشاره به اینکه رفع مزاحمت های دریایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از اقدامات بود بیان کرد: نیروی دریایی پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز با برنامه های راهبردی به تربیت و آموزش نیروهای متعهد و متناسب با تهدیدات اقدام کرد و امروزه نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است .

به گزارش ندای گیلان از رشت، امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده نیز با حضور در جلسه علنی شورا با قدر دانی از دعوت شورا به مناسبت هفته نیروی دریایی اظهار کرد: از اقدام منتخبین مردم فهیم رشت در شورای ششم تشکر می کنم .

وی با بیان اینکه در خطبه های پیش از نمازجمعه مطالبی را بیان کردم افزود: قدرت های مستکبر دنیا در شرق و غرب در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه ایران اسلامی هجمه های فراوانی تحمیل کردند و تصور واهی اشغال ایران را در سر می پرواندند اما ۶۷ روز پس از شروع جنگ تحمیلی در دریا اتفاقی افتاد که تمامی نیروی دریایی عراق توسط نیروی شجاع دریایی و هوایی ایران اسلامی متلاشی شد و ناوچه پیکان در آن عملیات یک حماسه بزرگ آفرید.
شعبانزاده با اشاره به اینکه رفع مزاحمت های دریایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از اقدامات بود بیان کرد: نیروی دریایی پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز با برنامه های راهبردی به تربیت و آموزش نیروهای متعهد و متناسب با تهدیدات اقدام کرد و امروزه نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است .
فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت به ساخت تجهیزات نیروهای دریایی کشور توسط فرزندان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم و جزو معدود کشورهایی هستیم که این صنعت را در اختیار دارند.
مهدی شعبانزاده با اشاره به اجرای ماموریت ها در سطح دریا بیان کرد: متاسفانه پدیده شوم دزد دریایی یکی از مباحثی است که با آن مواجه هستیم و خوشبختانه نیروی دریایی مقتدرانه امنیت کشتی ها را به وسیله شناورها و گشتی های خودی انجام می دهد و در حال حاضر هفتاد و نهمین ناوگروه به منظور تامین امنیت در آب ها حضور دارد.
وی با بیان اینکه در کنار تمامی وظایفی که داریم به سهم خودمان برای رفع مشکلات مردم نیز تلاش می کنیم افزود: به منظور کاهش حجم مشکلات مردم و مقابله با ویروس کرونا نسبت به تهیه و توزیع تعدادی بسته معیشتی به افراد نیازمند اقدام کرده ایم و در کنار این اقدام ساختمان باشگاه ملوان را نیز به منظور اجرای واکسیناسیون در اختیار اجرا کنندگان این طرح قرار داده ایم.
شعبانزاده به وضعیت ساختمان نیروی دریایی اشاره کرد و گفت : بحث ساختمان نیروی دریایی در خیابان پاسداران از جمله دغدغه های نیروی دریایی است و رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد.