دريادار سياري خليج فارس را محلي مقدس دانست و گفت: آب هاي نيلگون خليج فارس به آن خاطر نيلگون است كه بوي شهدا از آن بر مي خيزد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از انزلی،يادواره چهار هزار شهيد ارتش جمهوري اسلامي ايران در گيلان امروز  با حضور فرماندهان ارشد ارتش در زيباكنار منطقه آزاد انزلي برگزار شد.

امير دريادار حبيب الله سياري روز دوشنبه در حاشيه برگزاري يادواره چهار هزار شهيد ارتش گفت:حضور نيروي دريايي در آب هاي آزاد را موجب حفاظت از منافع ايران و تامين امنيت كشتي هاي تجاري و نفتكش در آب هاي دوردست و نشان دهنده اقتدار جمهوري اسلامي ايران خواند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اعزام چهلمين ناوگروه ايران براي انجام ماموريت در خليج عدن و برگزاري رزمايش بزرگ ولايت 95 در آب هاي بين المللي را بعنوان برنامه هاي مهم نداجا در سال جاري ذكر كرد.
وي با تاكيد بر اينكه نيروي دريايي بر شناساندن اهميت خليج فارس اهتمام دارد، خاطرنشان كرد: برنامه هيات معارف جنگ با حضور دو هزار نفر از دانشجويان دانشگاه افسري ارتش در خرمشهر برگزار مي شود.
دريادار سياري اضافه كرد: جوانان بايد با اهميت خليج فارس و بنادر كشور و همچنين همه مسير مرزهاي جنوب غرب و غرب كشور و محل انجام عمليات هاي متعدد در دوران انقلاب آشنا شوند.
وي اظهار كرد: اين برنامه در قالب هيات معارف جنگ شهيد سپهبد صياد شيرازي و با محوريت بازديد و آشنا شدن دانشجويان جوان با نحوه اجراي عمليات در دريا، زمين و هوا در طول هشت سال دفاع مقدس انجام مي شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش كشورمان افزود: با وجود متفاوت بودن جنگ در دريا با ديگر جنگ ها ، دلاورمردان ما با ايستادگي در برابر دشمن، از منابع و منافع كشور به ويژه در خليج فارس دفاع كردند.
دريادار سياري خليج فارس را محلي مقدس دانست و گفت: آب هاي نيلگون خليج فارس به آن خاطر نيلگون است كه بوي شهدا از آن بر مي خيزد.
وي با اشاره به بيانات فرمانده معظم كل قوا كه زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست، افزود: اگر امروز در نيروي دريايي اقتداري وجود دارد و در آب هاي بين المللي دريانوردي صورت مي گيرد، به بركت خون كساني است كه دوران دفاع مقدس مردانه در عرصه دريا جنگيدند.
فرمانده نداجا با اشاره به جانفشاني هاي نيروهاي ناوشكن سهند، ناو جوشن و پيكان در خليج فارس و قداست آن اضافه كرد: نيروي دريايي ارتش به بركت خون شهدا پا را از خليج فارس هم فراتر گذاشته است.
.