نجفی نقش نیروی دریایی در توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی کشور را نقش موثر و انکار ناپذیر دانست و افزود : حضور موثر اقتصادی کشور در دریا با اقتدار نیروی دریایی شکل می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان از انزلی، محمدعلی نجفی در مراسم معارفه و تکریم فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع)  ارتش که با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تجهیز و رشد نیروی دریایی در بخش‌های علمی، فنی، انظباطی، سازمانی، ایمانی، عقیدتی و روحی اظهار داشت : الحمدا… تلاش‌های ارزنده‌‌ای در راستای تحقق موارد تأکیدی رهبر معظم انقلاب در نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی صورت پذیرفته و این نشان از حضور قوی و موثر فرمانده نیروی دریایی ارتش و نیروهای زحمت کش آن در این عرصه است.

وی نقش نیروی دریایی در توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی کشور را نقش موثر و انکار ناپذیر دانست و افزود : حضور موثر اقتصادی کشور در دریا با اقتدار نیروی دریایی شکل می‌گیرد.

وی انضباط در ارتش و خصوصاً در نیروی دریایی را زبانزد دانست و با اشاره به ادب، اخلاق و انظباط فرماندهی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: بسیار خرسندیم که فرماندهان نظامی و انتظامی در کنار افزایش توانمندی علمی، تخصصی به تقویت در بخش عقیدتی، روحی وایمانی توجه ویژه دارند.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های ارزنده دریادار دوم رضایی خداد گفت : در طول فعالیت امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد همکاری خوبی بین نیروی‌های منطقه چهارم دریایی برقرار بوده و فعالیت‌های تاثیرگذاری توسط ایشان صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: در شورای تأمین استان از امیر حداد  به جز خوبی و انضباط و و انجام وظایف سازمانی چیزی ندیدم.

نجفی خاطرنشان کرد: به ناخدا باقری فرمانده جدید ناوگان شمال کشور تبریک می‌گویم و می‌دانم که فردی کاردان هستند و عاشقانه کار می‌کنند.

استاندار گیلان همچنین با اهداء لوح و هدایایی از زحمات دریادار دوم عرضه افشین رضایی حداد قدردانی کرد.