دریادار سیاری در وا کنش به سوال خبرنگاری که عنوان می کرد اگر مذاکره کنندگان ما با توافق بد به کشور بازگردند چه کاری باید انجام داد گفت: قطعا توافق بد انجام نخواهد نشد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم راه‌پیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران؛ با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح همواره باید برای مقابله با تهدیدها آماده باشند، اظهار کرد: این آمادگی برای حفظ کیان کشور همیشگی است و در این رابطه هیچ گاه توجهی به تحریم‌ها نداشتیم و نخواهیم داشت. بنابراین مسئولیت ما شفاف و روشن است. ما ضمن مقابله با تحریم‌ها در تمام این سال‌ها خلاقیت و سازندگی داشته و موفق شدیم کمر تحریم را بشکنیم.

وی افزود: من به عنوان مسئول و فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید می‌کنم برای دفاع از نظام و مقابله با تهدیدها از هر سمت و سویی که باشد؛ آمادگی داریم.

امیر سیاری همچنین در ارتباط با تحلیل خود از شرایط منطقه به ویژه پس از حمله عربستان به یمن گفت: امروز همه واقعیت‌ها روشن شده و به قول معروف شرایط به گونه‌ای رقم خورده که خورشید پشت ابر نمانده است. آنها با رسانه‌های خود تلاش بر پنهان کردن حقایق دارند اما با حضور مردم تکلیف روشن خواهد شد و افکار عمومی منطقه، واقعیت‌ها را عیان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه روز قدس امسال نشان داد مردم  ایران همچنان زنده و پابرجا هستند گفت: روز قدس امسال نشان داد که مردم همچنان براساس تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حرکت می کنند واین روز را همچنان زنده نگه داشته اند و برگزاری راهپیمایی با عظمت امروز نشانه‌ای از عظمت مردم ایران است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 نیز گفت:‌تیم مذاکره کننده هستهای کاملا در چارچوب مواضع نظام و خطوط قرمز تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری مذاکره کرده است.

وی ادامه داد: سی و چهار سال است که تحریم هستیم و در این مدت استقلال خود را نشان داده ایم و به جهانیان ثابت کرده‌ایم که سر پا ایستاده ایم.

امیرسیاری در پاسخ به این سوال که شنیده شده طرف آمریکایی به تعهدات خود در مذاکرات پایبند نبوده نیز گفت: آنها زیاده خواه هستند و موضع مشخصی ندارند .

وی افزود: مستکبران فکر می‌کنند میتوانند جمهوری اسلامی را با فشار از مواضع خود عقب برانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که مذاکره کنندگان کشورمان باید چه چیزهایی را در مذاکرات رعایت کنند  گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبری و خطوط قرمزی که مشخص شده را باید مورد توجه قرار داد.

دریادار سیاری در وا کنش به سوال خبرنگاری که عنوان می کرد اگر مذاکره کنندگان ما با توافق بد به کشور بازگردند چه کاری باید انجام داد گفت: قطعا توافق بد انجام نخواهد نشد.