مراسم دانش آموختگی و اخذ درجه دوره 185 شهید زارع نعمتی در مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش در رشت با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم روز پنجشنبه در مراسم دانش آموختگی و اخذ درجه دانش آموزان دوره 185 شهید زارع نعمتی، با بیان اینکه حضور شما در نیروهای مسلح با انتخاب دقیق و عشق به این آب و خاک و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، کشورمان در امنیت کامل بسر می برد.
وی اضافه کرد:

امروز با نگاهی به کشورهای منطقه، وضعیت امنیت شکننده آنها را می بینیم، درحالی که کشور ما در امنیت کامل است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری خطاب به جوانان تصریح کرد: حضور، اراده، معرفت و درجه خلوص شما می تواند در سرنوشت، آینده و تاریخ کشور اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه افتخار می کنیم که در نیروهای مسلح قرار گرفته ایم، ادامه داد:

نیروهای مسلح از ویژگی های خاصی همچون ایمان، شجاعت و دانش برخوردار است و شما باید این ویژگی ها را در خودتان تقویت کنید.

وی نیروی دریایی را نیروی علمی، سیاسی، نظامی و فرهنگی دانست و گفت: باید در جهت تقویت و ارتقای دانش تان حرکت کنید و تکالیف سنگینی را که برعهده شما گذاشته شده، بدستی انجام دهید.
امیر دریادار خادم بیغم با اشاره به ماموریت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی و صحنه های سیاسی و نظامی خاطرنشان کرد: باید علاوه بر ارتقای دانش ، تجهیزات مان را به روز ، کارآمدتر و ساخت تجهیزات پیشرفته را به دست متخصصان توانمند داخلی در این مرز و بوم انجام دهیم.
وی تصریح کرد:

باید بتوانیم روابطمان را تقویت کرده و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به جهانیان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای ماموریت های محوله باید حافظ منافع مان در آب های سرزمینی و آزاد باشیم، تصریح کرد: در سایه قرآن و اراده آهنین، راه شهیدان را ادامه دهید چراکه آسایش و آرامش مان را مدیون شهدا هستیم .
دریادار بیغم گفت: شهدا که با نثار جان و مال خویش، ریشه های انقلاب را مستحکم تر و نقشه های دشمنان را خنثی کردند، امروز شاهد و ناظر بر کارهای ما هستند و باید به گونه ای عمل کنیم که آنها از ما راضی باشند.
فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت نیز در این مراسم گفت:

این فرماندهی به عنوان یک مرکز تربیتی و آموزشی و با شعار راه ما، راه حسین است ، برای تحقق اهداف راهبردی نیروی دریایی تلاش می کند.

امیر دریادار تورج حسنی مقدم افزود: این فرماندهی با 16 مرکز آموزش علمی و یک مرکز تحت عنوان آموزش نظامی با بکارگیری اساتید مجرب، آموزش 70 درصد کارکنان نداجا را در 21 تخصص برعهده دارد.
وی اظهار کرد:

نیروهای انسانی مورد نیاز نیروی دریایی ارتش پس از گذراندن دوره های آموزشی به مناطق عملیاتی نداجا رهسپار می شوند.

مراسم دانش آموختگی و اخذ درجه دوره 185 شهید زارع نعمتی امروز (پنجشنبه) در میدان صبحگاه فرماندهی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش در رشت با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی برگزار شد.
فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است./ایرنا