مدیرکل کمیته امداد گیلان از تحویل حدود ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد مناطق گیلان، کوهستانی و کوهپایه ای بوده و ساخت مسکن در چنین موقعیت مکانی بسیار سخت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی امروز در نشست خبری، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در نهادینه کردن فرهنگ خیرخواهی و نوع دوستی نقش آفرین هستند.

وی به تشریح نقش مهم و اثرگذار خبرنگاران و اصحاب رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و افزود: خبرنگاران همکار اقتصادی و فرهنگی امداد به شمار می‌روند و در تقویت مشارکت‌های مردمی بسیار اثرگذار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از تحت پوشش بیش از ۱۲۷ هزار خانوار این نهاد حمایتی در استان خبر داد و اضافه کرد: از این داده آماری، بیش از ۸۹ هزار خانوار بالای ۶۰ سال هستند.

اهرابی از پرداخت ۹۴ میلیارد تومان مستمری به مددجویان گیلان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از مددجویان و مخاطبین امداد برای تأمین پرداخت اجاره بهای مسکن به این نهاد حمایتی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از مددجویان در بخش مسکن بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اسکان موقت پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه پوشش مشکلات معیشتی و اقتصادی افراد کمتر برخوردار در اولویت قرار دارد، گفت: بیش از ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای گره گشایی افراد پرداخت شده است.

اهرابی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیارد تومان تأمین لوازم ضروری زندگی پرداخت شده است، اضافه کرد: قریب به ۲ هزار مورد با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به افراد پرداخت شده است.

وی از ساخت ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین در این استان خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن منعقد شد، سهمیه ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین به استان اختصاص یافت که ۵۶۰ واحد تحویل و ۷۵۶ واحد در دست ساخت است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به توافق نامه با سپاه و بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومین، بیان کرد: بر اساس توافق نامه با بنیاد مستضعفان، ۱۲۰ واحد دیگر سهمیه گرفته شد که تاکنون ۱۱ واحد تحویل و ۱۰۲ واحد هم در دست ساخت و همچنین در توافق نامه با سپاه، از سهمیه ۷۵۰ واحد اختصاص یافت، ۵۰۰ واحد در حال ساخت است.

اهرابی از تحویل قریب به ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و بیان کرد: ۸۰ درصد مناطق گیلان، کوهستانی و کوهپایه ای بوده و ساخت مسکن در چنین موقعیت مکانی بسیار سخت است.

وی از ثبت نام ۱۵ هزار نفر مددجوی کمیته امداد در سامانه مسکن ملی خبر داد و افزود: از این تعداد از مددجویان، کار ۵۶۰ نفر به مرحله تخصیص منابع رسیده است.

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در کشور توسط این نهاد حمایتی، از ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این استان خبر داد و اضافه کرد: سال جاری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شد که تا کنون با اعطای ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توانستیم ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

اهرابی از افتتاح ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان در گیلان خبر داد و بیان کرد: در راستای اشتغالزایی در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی در گیلان پرداخت شد.

وی ادامه داد: طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی با محوریت توسعه نوغانداری، زنبورداری، پرورش آبزیان، پرورش طیور، کشاورزی، دامپروری صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات کارفرمایی برای حمایت از مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار، بیان کرد: تسهیلات کارفرمایی در قالب ۳ بسته آموزش، تسهیلات کم بهره به کارفرما و پرداخت بیمه جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش به کارفرمایان داده می‌شود.

تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار نفر ایتام و محسنین در گیلان

اهرابی از تحت پوشش ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، ۱ هزار ۳۸۱ دانشجو و ۱۳۳ نخبه گیلانی در کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه تحصیلی و آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: معرفی دانش آموزان مستعد و توانمند تحت پوشش امداد به مؤسسات معتبر آموزشی و تربیتی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل امداد گیلان از تحت پوشش ۱۱ هزار نفر ایتام و محسنین در این استان خبر داد و اضافه کرد :۲ هزار و ۸۴۶ نفر فرزند ایتام و ۷ هزار و ۷۵۷ نفر محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، که بیش از ۴۵ هزار حامی در این طرح مشارکت دارند و در سال جاری ۷۲ میلیارد تومان توسط این عزیزان در بخش‌های مختلف اعم از کمک به معیشت، خرید جهیزیه، تحصیل، درمان و مسکن پرداخت شده است.

اهرابی با بیان اینکه ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع آوری شده است، گفت: بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی، صدقات، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها در گیلان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجهی از بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد، افزود: ۴۸۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش امداد هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ بیمار سرطانی می‌باشد و در این راستا برای حمایت از بیماران خاص ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌ها در این استان خبر داد و اضافه کرد: خبرنگاران بهترین بازوی امداد برای تقویت جبهه مشارکت‌های مردمی هستند.

اهرابی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه بهترین بازرسین هستند، گفت: ۱۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد فقط با ۷۰۰ پرسنل اداره می‌شود و در این بخش نیاز به حمایت‌های نظارتی خبرنگاران هستیم.