مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از تلاش برای استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام تنها راهکار علمی و عملی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش نداي گيلان:  طهمورث لاهوتی اشکوری با اشاره به آماده سازی بخش وسیعی از زمین شهرک صنعتی سفیدورد رشت برای استقرار صنایع گفت: با توجه به جانمایی و تخصیص ۷۰۰ هکتار زمین در جاده جیرده رشت، این عرصه به عنوان سند چشم انداز استقرار واحدهای صنعتی برای ۲۰ تا ۲۵ سال آینده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: علیرغم هزینه کرد از محل منابع ملی برای تأمین و انجام عملیات آماده سازی زیرساخت‌های صنعتی و تغییر ساختار و کاربری این عرصه به منظور استقرار واحدهای صنعتی، برخی نهاد‌ها برای بازپس گرفتن بخش بزرگی از این عرصه و تغییرکاربری مجدد برای امور کشاورزی اقدام نمودند.

وی با قدردانی از تلاش استاندار و غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در پیگیری تخصیص ۷۰۰ هکتار از زمین شهرک صنعتی سفیدرود رشت به امر تولید و صنعت گفت: این شهرک بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی شمال کشور است و ظرفیت‌های فراوانی برای راه اندازی صنایع مادر و صنایع کوچک دارد.

لاهوتی در ادامه تصریح کرد: در استان۳۲۰ هزار هکتار عرصه شالیزاری و زراعی وجود دارد این در حالی است که عرصه‌های صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان ۱۷۰۰ هکتار می‌باشد که از این میزان ۳۰ درصد از آن نیز به تأسیسات و فضای عمومی داخل شهرک‌ها اختصاص یافته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان لزوم حفظ محیط زیست در استان را لازمه توسعه دانست و تصریح کرد: با توجه به این امر مهم، از سوی دیگر گیلان باید واجد حداقل‌های لازم برای استقرار صنایع باشد تا علاوه بر تضمین تولید و اشتغال برای استان و نیل به موفقیت‌های صنعتی مباحث زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی استان را نیز مدیریت کند.

لاهوتی تجمیع صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تنها راه علمی و عملی در حفظ محیط زیست گیلان عنوان کرد و افزود: در غیراینصورت پراکندگی صنایع می‌تواند مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد کند.