سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم ضابطه‌مند بودن سازمان‌های مردم نهاد گفت: این تشکل‌ها باید از هرگونه اقدامی که موجب کاهش اعتبار اجتماعی آن‌ها شود پرهیز کنند.

به گزارش نداي گيلان: یونس رنجکش در بازید سرزده از موسسه خیریه «انجمن محبان و یاری دهنده امید» در رشت افزود: انجام این بازدید‌ها در راستای اهداف توسعه مشارکت‌های اجتماعی و بستر سازی بهتر برای همکاری‌های متقابل بین دولتمردان و سازمانهای مردم نهاد باشیم.
وی ادامه داد: جامعه ایرانی یک جامعه مشارکت پذیر است و ما سهم نخبگان و چهره‌های مورد احترام مردم باید در این مشارکت بیشتر احساس شود و این نیازمند حضور بیشتر آنان در رفع نگرانی‌های جامعه با توجه به دغدغه‌ها و اعتقادی که به این مهم دارند، است.
دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان، یادآور شد: آنچه از سازمان‌های مردم نهاد انتظار داریم رعایت موازین و ضوابط تعریف شده در فعالیت‌های اجتماعی براساس اساسنامه آنان است که امیدواریم حرکت‌های قانونمندار آنان موجب گسترش فعالیت و افزایش سطح کیفیت خدمات عمومی به جامعه هدف سازمان‌های مردم نهاد شود.
رنجکش افزود: گیلان برخوردار از ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی و تمایل اخلاقی با توجه به آموزه‌های دینی در جامعه برای خدمات‌رسانی به حوزه سلامت که تلاش داریم از این ظرفیت‌ها استفاده بهتر کنیم.
وی گفت: در کنار حمایت قاطعانه از تشکل‌های مردمی با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نظارت بر عملکرد‌ها را نیز با هدف صیانت از حریم سازمان‌های مردم نهاد تکلیف خود می‌دانیم تا اگر خدای نکرده در مسیر برنامه‌ها و اهداف انحرافی شاهد بودیم با راهنمایی کار‌شناسانه آن را به مسیر درست هدایت کنیم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: دولت در دو سال گذشته خدمات بسیار خوبی به ویژه در حوزه سلامت بخشی به جامعه داشته است و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت می‌توانند سهم خدمات‌دهی بهتر را افزایش دهند.
وی تاکید کرد: ضابطه‌مند بودن باید معیار فعالیت سازمان‌های مردم نهاد باشد و از هر گونه حرکتی که موجب کاهش اعتبار اجتماعی آنان می‌شود باید پرهیز کنند.