فرماندار ماسال:مردم نیز باید با ذخیره سازی آب، تهیه ی نفت و پوشاندن علمک گاز و کنتور آب، خود را در قبال مشکلات احتمالی به هنگام بروز بحران بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از ماسال،محمود قاسم نژاد در جلسه ی ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی، از بارش برفی سنگین تر نسبت به هفته های قبل حکایت دارد، افزود: این برف به همراه طوفان از عصر روز پنج شنبه به مدت قریب به 30 ساعت ادامه خواهد داشت و پس از برف نیز شاهد کاهش شدید دما و یخبندان شدید خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم جهت حفظ آمادگی مقابله با بحران برف، خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاع رسانی مناسب از طریق ابزارهای رسانه ای ازقبل انجام پذیرد، می توان از ظرفیت بالای مردم جهت مقابله با این بحران به خوبی بهره گرفت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال، وابستگی شدید انسان به امکانات و تکنولوژی روز را موجب افزایش میزان آسیب پذیری در مواقع بروز بحران عنوان داشت و یادآور شد: متاسفانه در همین برف اخیر شاهد تحمیل خسارت های بسیاری به زیرساخت های برق بودیم که در صورت آمادگی قبلی، این خسارت ها می توانست کمتر باشد.

فرماندار ماسال همچنین بر لزوم آماده باش همه ی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، در روزهای پایانی هفته ی جاری تاکید کرد و افزود: همه ی رؤسای ادارات عضو ستاد مدیریت بحران علاوه بر تهیه ی لیست کشیک اداره خویش، باید در هنگام بروز بحران در سطح شهرستان حضور داشته باشند و تدابیر لازم را جهت مقابله با مشکلات احتمالی اتخاذ کنند.

قاسم نژاد، آمادگی کامل نانوایی های دوگانه سوز و تامین ارزاق ضروری مردم از سوی اداره ی صنعت، معدن و تجارت را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: خود مردم نیز باید با ذخیره سازی آب، تهیه ی نفت و پوشاندن علمک گاز و کنتور آب، خود را در قبال مشکلات احتمالی به هنگام بروز بحران بیمه کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ستاد مدیریت بحران در هنگام بارش برف، باز بودن مسیرهای اصلی شهری و روستایی و راه های مناطق مسکونی پر جمعیت است،گفت: باز نمودن مسیرهای فرعی شهرستان در اولویت بعدی برنامه های این ستاد قرار خواهد داشت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی همچون بسیج ،سپاه، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و نیروی انتظامی به هنگام بروز بحران، خاطرنشان کرد: جهت مقابله و مدیریت صحیح بحران باید از همه ی ظرفیت ها و امکانات شهرستانی و استانی از قبیل تراکتورهای کشاورزی، امکانات بخش خصوصی و امکانات استانی بهره گرفته شود.

فرماندار ماسال همچنین با توجه به پیش بینی بارش شدید برف در ارتفاعات و مناطق ییلاقی از مسافران و گردشگران خواست: از هرگونه مسافرت به مناطق ییلاقی و کوهستانی این شهرستان در ایام پایانی هفته  جدا اجتناب کنند.

قاسم نژاد در همین راستا از ادارات راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری و منابع طبیعی خواست: ضمن جلوگیری از ورود مسافر به مناطق ییلاقی به اماکن اقامتی مستقر در این مناطق ابلاغ کنند به طور جد از پذیرش مسافر در این ایام خودداری نمایند.