فرماندار ماسال گفت:علیرغم استفاده و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در ماسال برای رعایت موازین بهداشتی، شاهد نوسان آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم که جای نگرانی دارد.

به گزارش ندای گیلان،وحید پورحضرت، فرماندار ماسال با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان از زرد به نارنجی ابراز نگرانی کرد و گفت: رعایت نکردن موازین بهداشتی موجب افزایش فوتی‌ها خواهد شد.

او با بیان اینکه با توجه به وضعیت نارنجی، محدودیت‌های مشاغل ۳ و ۴ اعمال خواهد شد، از تداوم تعطیلی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی خبر داد.

فرماندار ماسال اظهار داشت: شهرداران ماسال و بازارجمعه شاندرمن تمهیدات لازم برای برپایی بازار‌های هفتگی و بازار دام با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قراردهند.

پورحضرت با تأکید بر تشدید بازرسی‌های مشترک اداره صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن و شبکه بهداشت و درمان گفت: عادی انگاری یکی از دلایل اصلی شیوع بیماری و افزایش مبتلایان در سطح استان و شهرستان است.

او افزود: علیرغم استفاده و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در ماسال برای رعایت موازین بهداشتی، شاهد نوسان آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم که جای نگرانی دارد.

فرماندار ماسال یادآور شد: باشگاه‌های ورزشی، تالار‌های عروسی و دیگر مشاغل گروه ۳و ۴ در این دستورالعمل‌ها تعطیل هستند.

پورحضرت تصریح کرد: با وجود ابراز گله مندی در حوزه تدفین درگذشتگان کرونا، برگزاری جلسات کمیته شرعی و کمیته تدوین مورد تأکید است.

او ادامه داد: تست کرونایی ادارات توسط شبکه بهداشت به دلیل مراجعات مردمی به طور مستمر انجام شود.

فرماندار ماسال با اشاره به محدودیت تردد در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان و بخش شاندرمن گفت: در شرایط کنونی مردم باید بیشتر از قبل موازین بهداشتی را رعایت کنند و از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند.

پورحضرت تصریح کرد: ممنوعیت‌های تردد شهر به شهرها، غربالگری عمومی و امکان دسترسی به تست کرونا برای مردم بیانگر عزم جدی مسئولان برای کاهش آمار مرگ و میر و ابتلا است و تحقق این مهم تنها با همکاری مردم و دولت و پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها امکان پذیر خواهد بود.