فرماندار ماسال گفت:شرایط و وضعیت شهرستان از نارنجی به سوی قرمز شدن است و در صورت تغییر وضعیت شهرستان به قرمز اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها به شدت اعمال خواهد شد و در اجرای این طرح به دلیل شرایط ویژه شهرستان مسامحه ای نخواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،بیست و یکمین جلسه قرارگاه مبارزه با کرونای شهرستان ماسال با حضور اعضای قرارگاه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ماسال برگزار شد.
مهندس پور حضرت فرماندار و فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونای شهرستان در این جلسه با اشاره به هشدار اخیر دکتر زارع استاندار و فرمانده قرارگاه عملیات مبارزه با کرونای استان در ستاد استانی نسبت به تشریح وضعیت شکننده این شهرستان و تغییر احتمالی وضعیت نارنجی به قرمز، برلزوم جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان ماسالی و شاندرمن تاکید کرد.

فرماندار ماسال به صراحت از مردم ماسال وشاندرمن درخواست کرد جهت قطع زنجیره انتقال covid19 از تجمعات و دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیر ضرور پرهیز کنند .
مهندس پور حضرت با اشاره به میزان افزایش مبتلایان و مثبت شدن آزمایش pcr برخی از مراجعین به مراکز درمانی و شناسایی در طرح غربالگری شهید سلیمانی گفت: شرایط و وضعیت شهرستان از نارنجی به سوی قرمز شدن است و باید با همدلی وهمکاری، اقناع سازی و ترویج بیش از پیش فرهنگ رعایت موازین بهداشتی ، این ممکن را غیر ممکن سازیم.

وی گفت : در صورت تغییر وضعیت شهرستان به قرمز اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها به شدت اعمال خواهد شد و در اجرای این طرح به دلیل شرایط ویژه شهرستان مسامحه ای نخواهد شد.

وی با ابراز گله مندی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان جهت عدم حضور در این شرایط بحرانی و ارائه خط مشی به مسئولین این شهرستان به صورت حضوری افزود : انتظار میرود با توجه به اینکه شهرستان ماسال در شرایط شکننده ای وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی راهکار مناسب و قابل ملاحظه ای را جهت قطع زنجیره در این شهرستان ارائه دهند .

فرماندار ماسال بر فعال کردن اکیپ بازرسی مشترک اصناف،صمت،شبکه بهداشت وپلیس اماکن در اسرع وقت تاکید کرد و افزود:بخشداران و شهرداران در راستای اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تلویزیون شهری، بنر و استند ها جهت اعلام خطر شیوع ویروس کرونا اقدام نمایند و ادامه داد: ناوگان عمومی شهری و بین شهری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حداقل مسافران خدمات رسانی نمایند.
پور حضرت با بیان اینکه شهرستان ماسال در وضعیت شکننده ای قرار گرفته برگزاری هرگونه مراسمات،تجمعات، دورهمی های خانوادگی، مسابقات،جشن ها و عروسی ها، پذیرش تورهای گردشگری، پذیرش مسافر در مسافرخانه،ترددهای غیر ضرور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و تصریح کرد: محدودیت در مشاغل گروه ۳ و۴ اعمال میشود.
وی گفت بانکها، دفاتر پیشخوان دولت و اداراتی که به مراجعین زیادی خدمات رسانی میکنند به طور جد رعایت موازین بهداشتی را در دستور کاری خود قراردهند.
وی در پایان بر فعال شدن کمیته های شرعی و تدفین تاکید نمود.