فرماندار ماسال مشارکت بخشداران و شهرداران در راستای تامین روشنایی معابر را نیز ضروری دانست و گفت: این امر ایجاد ناامنی برای سارقین را در بر خواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان از ماسال، فرماندار ماسال گفت: باید پذیرفت در جرم انگاری مقوله سرقت یک بزه اجتماعی محسوب شده که اگر به آن پرداخته نشود تبدیل به یک مقوله امنیتی خواهد شد.

 وی افزود: در راستای پیشگیری و کاهش وقوع جرم و سرقت، صرفا نباید نیروی انتظامی را مسئول دانست بلکه قریب به بیست و شش دستگاه در دستورالعمل شورای امنیت کشور در این خصوص مسئول و پاسخگو هستند و تمام اقدامات باید معطوف به استحکام زیرساخت ها شود.
فرماندار ماسال اقدامات موثر در راستای کاهش آسیب اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم لازم است به موضوع آموزش و آگاهی بخشی مردم اهمیت داد و با استفاده از روش های نوین و تاثیرگذار نسبت به آگاه سازی عمومی و کاهش آسیب ها اقدام کرد.
وی افزود: لازمه پیشگیری از سرقت در جامعه، هم اندیشی و تلاش مضاعف تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تمهیدات لازم پلیس در جهت کشف سریع، دقیق و علمی جرم است.
پورحضرت  عدم رعایت برخی از اصول حفاظتی را در وقوع سرقت ها موثر دانست و خواستار اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه توسط عموم مردم در راستای مقابله با سرقت و دستبرد شد.
فرماندار ماسال اظهار کرد : کاهش و پیشگیری از سرقت در شهرستان با استفاده از پایش تصویری در ادارات و اماکن حساس صورت می پذیرد .
وی به تشکیل و فعال شدن گشت رضویون اشاره کرد و بیان داشت: بهره گیری از ظرفیت گشت رضویون در کاهش و پیشگیری از سرقت تاثیر گذار است.
فرماندار ماسال با اشاره به وجود ساختمان های مازاد دولتی که به تعداد محدود در شهرستان وجود دارد لزوم خروج اموال ارزشمند از آن ساختمان و یا الزامات حراستی و حفاظتی در آن مکان را توسط مدیران ذیربط خواستار شد.
وی مشارکت بخشداران و شهرداران در راستای تامین روشنایی معابر را نیز ضروری دانست و گفت: این امر ایجاد ناامنی برای سارقین را در بر خواهد داشت.