سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: بیکاری فارغ اتحصیلان دانشگاهی یک چالش جدی اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نداي گيلان: یونس رنجکش در اولین کنفرانس بین المللی حسابداری- مدیریت و نوآوری در کسب و کار افزود: بخش مهمی از مشکلات بیکاری فارغ التحصیلان نداشتن مهارت های لازم برای ورود به عرصه کسب و کار توسط فارغ التحصیلان است .

وی اضافه کرد: برای رفع چالش های بیکاری هر چند که دولت موظف به فراهم آوردن بسترهای کسب و کار است اما آنچه  پیش از همه مهم است افراد جویای کار می باشند که باید دارای مهارت های فنی و حرفه ای  و دانش روز در کنار مهارت های ورود به بازار کار باشند.

به گفته وی، با توجه به تنوع نیازها در جامعه، فضای کسب و کار همیشه وجود دارد و این افراد هستند که باید با خلاقیت و نوآوری تولید فضای اشتغال کنند.

رنجکش اضافه کرد: مهارت حلقه مفقود در بازار کسب و کار است که دانش آموختگان باید به آن توجه کنند.

وی یادآور شد: اگر دانش ،پژوهش و تحصیلات نتواند به بازار کار ختم شده و از دانش بدست آمده نتوان تولید ارزش افزوده و سرمایه کرد، این تلاش ها بدون نتیجه می ماند.

وی یادآور شد: در برگزاری سمینارهای علمی ضمن انتقال دانش های نظری باید به چگونگی ورود به عرصه های تولید سرمایه نیز پرداخته شود و دانش آموختگان را در این زمینه هدایت کرد.

اولین کنفرانس بین المللی حسابداری – مدیریت و نوآوری در کسب و کار روز یکشنبه با حضور مدیران محلی، محققین ، پژوهشگران کشور و مهمانانی از کشورهای آلمان، هند و مالزی در مجتمع فرهنگی و هنری فارابی صومعه سرا برگزار شد.