مدیرکل تامین اجتماعی از پرداخت بیش از ۵۴۰۰ میلیارد ریال تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان در ۵ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  جمیل حق پرست با اعلام این خبر اظهار کرد: درپنج ماهه نخست سال ۹۴ بیش از۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مستمری بازنشستگی، یکهزار و ۳۰۹ میلیارد ریال مستمریهای ازکارافتادگی و بازماندگان پرداخت شده است که بزرگ‌ترین گروه هزینه‌های تعهداتی را در برمیگیرد.

وی به پرداخت مبلغ ۵۱ میلیارد ریال بابت درمان و کمک‌ها در این مدت اشاره کرد و افزود: ۲۶۷ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری و۲۵۱ میلیارد ریال موضوع ماده ۳۹ برنامه توسعه (کمک دولت) نیز طی این مدت پرداخت گردیده است.

حق پرست ارائه تعهدات کوتاه مدت مجموعا به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به بیمه شدگان را نیز از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد و گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری با ۲۸ میلیارد، کمک هزینه بارداری با ۱۳ میلیارد و کمک هزینه ازدواج با حدود ۸ میلیارد بالا‌ترین ارقام این بخش می‌باشند.

گفتنی‌ست، تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر به تعداد ۳۷۸ هزار و ۵۹۷ بیمه شده اصلی و ۹۸ هزار و ۳۴۱ مستمری بگیر به اتفاق افراد تحت تکفلشان خدمت رسانی می‌کند.