یک هزار و ۶۱ نفر از معلمان تا اول مهرماه امسال بازنشسته می شوند گفت: امسال در کنار جذب ۲۵۸ نیروی جدید توسط آموزش و پرورش استان، ۴۴ سرباز معلم و ۱۳۳ نفر از فارغ‌التحصیلان فرهنگی نیر جذب خواهند شد.

به گزارش ندای گیلان،محمد رحمتی چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: یک هزار و ۶۱ نفر از معلمان تا اول مهرماه امسال بازنشسته می شوند که ۱۰۱ نفر پیش از موعد تقاضای بازنشستگی کرده اند.

وی ادامه داد: در این میان ۶۵۲ نفر نیز تقاضای استمرار خدمت کرده اند.

وی تصریح کرد : استان گیلان دارای ظرفیت‌های علمی و آموزشی متعددی است که اگر در مسیر خوبی قرار گیرند شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: باید بر روی ارتقاء شاخص‌ها در آموزش و پرورش کار کنیم تا شاهد پیشرفت در این مجموعه باشیم و از ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان به‌نحو احسن بهره گیری کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی خانه ادبیات در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: پیش از این خانه ریاضیات را در استان راه‌اندازی کرده بودیم که افراد نخبه بسیاری هم تحویل جامعه دادیم.

رحمتی با اشاره به اجرای پروژه مهر درگیلان ادامه داد : این پروژه در پنج کارگروه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و پیرامون بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کنونی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش گیلان نیز حدود ۴۵ نیروی ورودی و بیش از ۴۰ خروجی برون استانی داشتیم و ۴۵ نیرو نیز درون استان جابه‌جا شدند.

وی گفت: همچنین امسال در کنار جذب ۲۵۸ نیروی جدید توسط آموزش و پرورش استان، ۴۴ سرباز معلم و ۱۳۳ نفر از فارغ‌التحصیلان فرهنگی نیر جذب خواهند شد.

رحمتی افزود: در حوزه نیروی انسانی برای جبران کسری ۸۰ ساعته در هفته از وجود نیروهای بازنشسته، استمرار خدمت، معلمان تمام وقت و نیروهای حق‌التدریسی سنوات قبل بهره‌مند می‌شویم.

وی اظهار داشت: از ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ دانش آموز تاکنون ۷۱.۵۱ درصد ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: از ۴۱ عنوانکتاب ۳۶ عنوان توزیع شده که براین اساس بیش ازاز ۹۸ درصد از دانش اموزان دوره متوسطه اول که اینترنتی ثبت نام کرده اند، کتاب های خود را در یافت کرده اند.