مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان گفت: این شرکت در مدت کمتر از دو سال بیش از صد هزار اینترنت پر سرعت را در ۱۶ شهرستان واگذار کرده است.

به گزارش نداي گيلان: رضا خضردوست در تشریح عملکرد شرکت مخابرات استان گیلان، اظهار کرد: این مجموعه خدمات بسیاری را در مسیر توسعه شبکه‌های مخابراتی در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا ارائه کرده است.

وی توسعه کمی و کیفی شبکه‌های تلفن همراه و تلفن ثابت را از جمله اهداف شرکت مخابران عنوان کرد و افزود: توسعه شبکه فیبر نوری جهت واگذاری اینترنت پرسرعت به متقاضیان نیز بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

خضردوست اظهار داشت: مخابرات گیلان در مدت کمتر از دو سال بیش از یکصد هزار اینترنت پر سرعت را در ۱۶ شهرستان و ۵۰ شهر استان واگذار کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با تاکید بر اهمیت ارتباطات پایدار و استاندارد، به اجرای مسیر پروتکشن فیبر در مسیرهای اصلی از آستارا تا چابکسر اشاره کرد و گفت: این مسیر در آینده نزدیک وارد مدار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه در صورت قطعی فیبر بنا بر دلایل مختلف از جمله حفاری توسط شرکت‌های مختلف که در مسیر جاده‌ها اتفاق می‌افتد، مدت زمان رفع خرابی‌ها به حداقل خواهد رسید.

خضردوست همچنین از افزایش سرعت اینترنت آشنای اول خبر داد و افزود: در راستای ارتقای کیفیت اینترنت مشترکین مخابرات استان گیلان، دو عدد STM۱ به همراه ۱۶ کلاس IP پس از تست و آزمایش به مجموعه پهنای باند اینترنت مخابرات استان افزوده شد.

وی تصریح کرد: افزودن این سرویس جدید، مجموع STM۱‌های اینترنت آشنای اول گیلان به ۲۱ عدد افزایش یافته است.