مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: 2هزار و 538 روستای بالای 20 و 10 خانوار دارای کد روستایی گیلان از نعمت روشنایی برق برخوردار هستند.

به گزارش نداي گيلان: جمشید طالبی صبح امروز در نشست توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه اکنون تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان و روستاهای بالای 10 خانوار دارای کد روستایی از نعمت روشنایی برق بهره‌مند هستند، اظهار کرد: با برق‌رسانی به سه روستای کوهستانی خیل‌گوان، دشت‌میان و سیاه‌بیل رضوانشهر، تعداد روستاهای برقدار گیلان به 2 هزار و 538 روستا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 387 پروژه برق‌رسانی شهری و روستایی گیلان با اعتبار بالغ بر 160 میلیارد ریال افتتاح شده است، افزود: تعداد 384 پروژه شهری بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان پروژه‌های شهری را مربوط به احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای پروژه‌های توزیع برق شهری گیلان 155 هزار و 22 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: سه پروژه برق‌رسانی روستایی گیلان با 5 هزار و 720 میلیون ریال در هفته دولت امسال افتتاح شد.

طالبی راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در سه روستای کوهستانی مذکور در رضوانشهر را از جمله اقدام‌های مهم شرکت توزیع بر گیلان در هفته دولت عنوان کرد و ادامه داد: روستاهای مذکور به دلیل عدم امکان احداث شبکه‌های برق، توسط انرژی خورشیدی و استفاده از سیستم‌های پیشرفته فتوولتاییک برقدار شدند.

وی با اشاره به اینکه 44 پنل خورشیدی برای 44 خانوار ساکن در روستاهای صعب‌العبور، کوهستانی و محروم خیل‌گوان، دشت‌میان و سیاه‌بیل رضوانشهر نصب و راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: برای راه‌اندازی این پنل‌ها 5 هزار و 720 میلیون ریال هزینه شده است.