چرا مردم آستارا باید در انتخابات اسفند 94 شرکت کنند/ افزایش آمارجان باختگان گیلانی حادثه مِنا به ۱۲ نفر / ۱۸ ماه است اثری از تأثیرگذاری اداره ورزش و جوانان در شهرستان ندیده‌ام

 نداي گيلان:

افزایش آمارجان باختگان گیلانی حادثه مِنا به ۱۲ نفر

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان از جان‌باختن یک دیگر از زائران گیلانی را در پی حادثه مِنا خبر داد.

حسن فعال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: یک گیلانی دیگر به آمار جان باختگان فاجعه منا اضافه شد.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان تاکید کرد: یک نفر به نام آقای ابراهیم پور رستمی به آمار فوتی‌های حادثه رمی جمرات منا اضافه شد.

وی افزود: تا این ساعت، آمار فوتی‌های گیلانی 12 نفر  و 13 نفر نیز جز مفقودین این فاجعه هستند.

فعال خاطرنشان کرد: به علت اینکه از گوشی یک زائر به خانواده، یک پیام لاتین فرستاده شده بود جز مفقودین محاسبه نشد ولی با گذشت زمان و عدم ارتباط با ایشان به آمار مفقودین اضافه شد.

چرا مردم آستارا باید در انتخابات اسفند 94 شرکت کنند

در 28 آذر امسال بنا به اعلام  وزارت كشور انتخابات مجلس است  و ما در این مطلب قصد داریم تا از منظری دیگر به اهمیت شرکت در انتخابات مجلس و انتخاب فرد اصلح بپردازیم.به نوعی این مطلب را می توان “نگی نگفتم” این وبگاه خبری به برخی از افراد پشیمان فردا روز، تعبیر نمود.

علاوه بر دلایل متعددی که بارها و بارها در طول سالیان گذشته توسط بزرگان سیاسی و دینی کشور در باب اهمیت شرکت در انتخابات و حق تعیین سرنوشت گفته شده است، می توان تعدادی دلیل مختص آستارا برشمرد که شرکت در انتخابات و انتخاب فرد مناسب را برای آستاراییان واجب و مهم می نماید.

آستارا شهر مرزی  است کوچک با تاریخ و فرهنگی غنی. خواه ناخواه چندین دهه است که آستارا را با میزان سواد مردمانش، فرهنگ اجتماعی اش و تعداد فرهنگیانش می شناسند (البته در دهه اخیر آستارا را با بازارش نیز می شناسند)كه مردم آستارا بعلت مسافت دور آستارا از مر كز استان درخواست تاسیس فرمانداری ویژه دارنند و هربار كاندیدا ها در انتخابات گفتند فرمانداری ویژه و… بعداز انتخابات تمتم شده و بنظر می رسد مسئولان گیلان نمی خواهندآستارا فرمانداری و شود به این علت بعضی رجال و بزرگان و مردمان آستارا  بعلت رسیدگی نكردن به وضعیت بیكار ی و بندر و عدم تاسیس فرودگاه  و فرمانداری ویزه ومنطقه آزاد  مدتهاست درخواست الحاق آستارا به اردبیل دارنند  چون مسافت اردبیل به استارا نیم ساعت است و اگر راه از طریق تونل زیر گذر باشد حدود 10 دقیقه مسافت می شود… و اما . بدین خاطر نماینده مردمان این شهر باید فردی آشنا به فرهنگ این شهر بوده و نمایانگر فرهنگ مردمانش باشد. امروز مردم باید علاوه بر ویژگیهای دیگر، ویزگی سطح فرهنگ افراد را در نظر گرفته و با شرکت در انتخابات از این هویت تاریخی شهرشان حراست نمایند.

از طرفی معضل اشتغال به معضلی فراگیر در تمام کشور از جمله استان سرسبزمان تبدیل شده است. کمتر شهری در استان  گیلان و حتی کشور پتانسیل آستارا را در ایجاد مشاغل پایدار دارا می باشد. آستارا با داشتن مرز زمینی و دریایی، طبیعت بکر و زیبا، همجواری با دریا و آب و هوای مناسب، دارای پتانسیل های فراوانی در زمینه های مختلف است که همین امر نیز سبب شده است سرمایه گذاران بزرگی نطیر شرکت کاوه جذب این شهرستان شوند. با توجه به این مسائل، مشاغلی که در آستارا ایجاد شده و نیز مشاغلی که در سالهای پیش رو ایجاد خواهد شد حق جوانان آستاراست و اولویت اشتغال باید با افراد بومی شهرستان باشد و نه افراد مهاجر از شهر و استان های دیگر. بدین خاطر مردم باید با شرکت در انتخابات کاندیدایی را انتخاب نمایند که اطمینان دارند این مشاغل را به افراد مهاجر دیگری نخواهد سپرد و اولویت را به جوانان آستارا خواهد داد.

از سوی دیگر فرد منتخب باید دارای سابقه اجرایی در ساختار دولتی ایران باشد و فردی شعار گرا و عامیانه  نباشد  و افرادی که چندین سال در ادارات مختلف با روند اداری و قوانین مملکتی آشنا باشند. بدیهی است که ساختار نهادهایی مانند نهادهای نظامی و قوانین جاری در آنها متفاوت با دیگر ادارات ایران است. مردم آستارا باید برای این منظور در صحنه انتخابات مشارکت کنند تا نماینده ای توانمند به مجلس بفرستند و در آخر از كاندیدا های كه سن و سالای زیاد دارنند یا قبلا نماینده شدند یا مردم آنها را انتخاب نكردند یا از مجاری قانونی رد صلاحیت شدند خواهش داریم میدان را به جوان تحصیل كرده و با تجربه و معتقد به نظام و قانون اساسی بدهند و  خودشان كه سنشان گذشته بروند حقوق بازنشستگی خودشان را بگیرند و به زندگی شخصی خود برسند  و اگر وقت دارنند به نماینده جدید كمك كنند   هی تاكید نكنند نمایندگی مجلس حق ماست اگر راست می گویند به چهرهای باسواد و جوان میدان بدهند  به آنها از نظر معنوی و مالی كمك كنند تا آنها هم در راه خدمت رسانی سهیم باشند.

۱۸ ماه است اثری از تأثیرگذاری اداره ورزش و جوانان در شهرستان ندیده‌ام

حسین اسماعیلیان، در نشست با پیشکسوتان و هیئات ورزشی آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه جامعه پویا نیازمند برنامه‌ریزی درست و ایستادگی است اظهار کرد: ایستادگی از عناصر هدف و برنامه ساخته شده و جامعه اطرافمان توسط نخبگان در زمینه‌های مختلف ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست خود با پیشکسوتان شهرستان گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود در دوران تصدی مسئولیتم قول همکاری و حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد را داده بودم و برگزاری این نشست ماحصل همین حمایت است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه برخورد سیاسی باعث توقف تشکیل این گروه مردم‌نهاد حمایتی ورزشی شده بود افزود: اعضای هیئت مؤسس توانستند انجمن نامداران فرهنگ و ورزش آستانه‌اشرفیه را به ثبت برسانند.

اسماعیلیان تأسیس انجمن نامداران فرهنگ و ورزش آستانه‌اشرفیه قانونی عنوان کرد و گفت: حوزه فعالیت این گروه مردم‌نهاد در حال حاضر شهرستانی است و امیدواریم که به دلیل ترویج منش و فرهنگ پهلوانی به‌تمامی نقاط دنیا بسط پیدا کند زیرا جوانمردی مرز جغرافیایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تغییر رفتار اجتماعی و هدایت آن به سمت رفتارهایی با کرامات اسلامی ازجمله اهداف این گروه مردم‌نهاد است بیان کرد: اگر اداره ورزش و جوانان نتوانسته به هر دلیلی به این خواسته جامعه توجه داشته باشد ولی شما تحت عنوان فکر برتر و حامیان فکر برتر جامعه ورزشی شهرستان از امروز مسئولیت بزرگی را تقبل کردید.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید برانیکه امروز ایثار تحسین رفتارهای خوب است اظهار کرد: من برای اداره کل ورزش و جوانان استان متأسف هستم که نسبت به این موضوع فوق‌العاده بی‌توجه است.

مقام عالی اجرایی دولت در آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان آستانه‌اشرفیه در مقوله جریانات سیاسی استانی و شهرستانی غرق شده است بیان کرد: ۱۸ ماه است اثری از تأثیرگذاری اداره ورزش و جوانان را در شهرستان ندیده‌ام.