مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم شده است، گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری وارد این استان شده‌اند و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش نداي گيلان: نشست تخصصی انجمن صنفی دفا‌تر با هدف فعال سازی تورهای ورودی به گیلان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در این جلسه که با هدف هم‌اندیشی، هماهنگی و ارائه پیشنهادات جهت انجام هر چه بهتر فعالیت‌های انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شد، مسائل و مشکلات متعد از قبیل ضمانت نامه‌های بانکی، لزوم تسهیلات بوم گردی مربوط به دفا‌تر خدمات مسافرتی و نحوه برخورد با تورهای غیر مجاز مطرح شد.

رضا علیزاده در این نشست در خصوص ایجاد جاذبه‌های گردشگری و زیر ساختی جدید اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور، سرمایه‌گذاران بسیاری جهت سرمایه‌گذاری وارد گیلان شدند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش ارزشمند دفا‌تر خدمات مسافرتی در زمینه ایجاد تورهای ورودی، گفت: این دفا‌تر با ایجاد گروه‌های همکار، تعاملات سازنده و نیز ارائه بسته‌های خدمات تور به دفا‌تر همکار در استان‌های دیگر می‌توانند در این زمینه مثمرثمر باشند.

این مسئول به اهمیت تکمیل آزادراه رشت – قزوین و راه آهن بعنوان راه‌های دسترسی به گیلان اشاره نمود و افزود: در کنار پروژه‌های زیرساختی، پروژه‌های گردشگری دیگری نظیر هتل ۴ ستاره در رشت، ساماندهی به منطقه گردشگری کیاکلایه، راه اندازی تله کابین و سورتمه در منطقه ابچالکی و ساخت مجتمع گردشگری صیادلر در آستارا در دست اجراست.

علیزاده بیان کرد: پروژه‌های گردشگری دیگری در سفیدآب رودسر و صومعه سرا نیز در دست اقدام قرار دارند که جانمایی و منابع اعتباری آن‌ها مصوب شده است.