مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: هنرمندان استان با ارائه دست ساخته‌ها و نمایش توانمندی‌های هنری خود هفته گردشگری فرهنگی کاشان را زینت می‌دهند.

به گزارش نداي گيلان: رضا علیزاده اظهار داشت: هفته گردشگری فرهنگی با حضور هنرمندانی از گیلان، کاشان و همدان در شهر کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی، کارگاه‌های آموزشی و شبی با هنرمندان از بخش‌های این رویداد فرهنگیست، افزود: هنرمندان گیلانی و انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان گیلان با هدف ارائه دست ساخته‌های سنتی و اجرای زنده فعالیت‌های هنری به کاشان سفر خواهند نمود.

علیزاده رشته‌های حصیربافی، رشتی دوزی، سفال سنتی، البسه محلی، خراطی و انواع محصولات صنایع را از بخش‌های قابل ارائه طی هفته فرهنگی خواند و افزود: ۹غرفه برای استان گیلان درنظر گرفته شده و برخی از برنامه‌های فرهنگی از جمله موسیق سنتی، نمایش آیینی و نیز ورزش‌های بومی محلی در فضای آزاد برگزار می‌شود.

این مسئول از معرفی تمدن بزرگ مارلیک بعنوان یکی از پر افتخار‌ترین تمدن‌های کشور توسط یکی از تشکل‌های مردم نهاد فعال استان گیلان خبر داد و گفت: تپه مارلیک یک محوطهٔ باستانی در کرانهٔ خاوری سفیدرود و در درهٔ «گوهر رود» از توابع رودبار در استان گیلان است که بقایای به جای مانده از تمدن ساکن در آن دست کم متعلق به ۳۰۰۰ سال پیش است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان زمان برگزاری این رویداد را ۲۳ تا۲۷ شهریور عنوان کرد و تصریح کرد: بام کاشان میزبان هفته گردشگری فرهنگی خواهد بود.