مدیر کل بهزیستی گیلان از برگزاری سومین جشنواره تئاتر نابینایان در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمدرضا پارسی در آستانه ۲۳ مهر ماه روز جهانی نابینایان اظهار کرد: در گیلان ۳ هزار و ۷۹ نابینا زیرپوشش بانک اطلاعاتی نابینایان هستند.

وی نابینایان را یکی از گروه‌های معلولان سخت‌کوش و موفق در جامعه دانست و افزود: ۷۰ نفر از نابینایان گیلان از کاردانی تا مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

مدیر کل بهزیستی گیلان مرکز خانواده و کودک نابینا را از جمله مراکز فعال این گروه عنوان کرد و گفت: این مراکز کار توانبخشی و آموزش کودک نابینایان را به‌عهده دارند.

وی با بیان اینکه کودکان عصا زدن و جهت‌یابی را در مراکز مذکور یاد می‌گیرند، تصریح کرد: آموزش قرآن نیز در مراکز نابینایان به کودکان یاد می‌دهند.

پارسی با اشاره به اینکه چهار موسسه غیردولتی در زمینه نابینایان در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: یکی از موسسه‌های مهم و فعال، «دست‌های شکوفا» است که تاکنون فعالیت‌های خوبی برای نابینایان داشته است.

وی در اختیار گذاشتن وسایل توانبخشی به نابینایان را بخشی از فعالیت بهزیستی استان ذکر کرد و یادآور شد: روز ۲۰ مهر مراسم جشنی برای ورزشکاران پارالمپیک در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار می‌شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان از برگزاری تئاتر معلولان در ۷ تا ۱۰ آذر ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سومین جشنواره تئاتر معلولان نابینا به صورت استانی در رشت برگزار می‌شود و تاکنون ۳۴ متن و اثر به ما رسیده است.

وی درباره برگزاری جشن ورزشکاران پارالمپیک یادآور شد: این مراسم فردا در روز ملی پارالمپیک با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌شود.