سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در راستای اجرای طرح پارک بدون دخانیات، برنامه مشارکتی جمع‌آوری ته سیگار از سطح پارک ملت را اجرا کرد.

به گزارش نداي گيلان: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در حاشیه این برنامه گفت: این اقدام در راستای اجرایی کردن برنامه پارک‌های بدون دخانیات سطح شهر رشت و داشتن شهر سالم، سلامت شهروند و هوای پاک با مشارکت و همکاری انجمن‌های مردم نهاد انجام شد.

مرتضی عاطفی افزود: براساس تدوین اهداف سازمان در خصوص مشارکت و بهره‌گیری از توانمندی‌های انجمن‌های مردم نهاد از طریق برگزاری جلسات متعدد و منظمی با این موسسات، درخواست شد که طرح‌ها، پیشنهادات و برنامه‌های محیط زیستی خود که هم راستا با اهداف سازمان باشد، مطرح کنند.

وی با اشاره به فرهنگ پذیر بودن مردم رشت، اظهار کرد: در حوزه‌های محیط زیستی بیش از هر چیز، نیازمند به فرهنگ‌سازی و آموزش و استمرار آن هستیم و این امر با اجرای برنامه‌هایی که به صورت مستقیم شهروند را با مسایل و مشکلات حال حاضر آشنا نماید امکان پذیر خواهد بود.

عاطفی با بیان اینکه برنامه جمع‌آوری نمادین زباله از سطح شهر توسط مردم از جمله برنامه‌هایی‌ست که در آینده در رشت به اجرا گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اگر هر شهروند تنها یک زباله از روی زمین بردارد کمک شایانی در پاکیزگی محیط زیست خواهد کرد، این طرح‌ها با همکاری انجمن‌های مردم نهاد اجرا خواهد شد.

گفتنی‌ست، برنامه مشارکتی جمع آوری ته سیگار از سطح پارک ملت رشت توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری با همکاری موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما، در روز جمعه ۲۰ شهریور برگزار شد.