حاجتی با اشاره به ممنوعیت دریافت وجه توسط مدارس در هنگام ثبت نام گفت: تاکنون هزار مدرسه مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند که در این راستا با 5 مدیر مدرسه برخورد قانونی شده است

مهدی حاجتی  با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش فراتر از یک وزارتخانه است زیرا جمعیت فراوانی از جامعه مخاطب آن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن بیان رویکردهای این سازمان گفت: مدیران سازمان آموزش پرورش در تلاش هستند تا خارج از ظرفیت‌های درون سازمانی و با بهره‌مندی از توان نیروهای برون سازمانی در راستای پیشرفت آموزش و پرورش گام بردارند.

حاجتی با اعلام عدم وجود توان درون سازمانی کافی در آموزش و پرورش عنوان داشت: در سال تحصیلی جدید از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه بازگشایی و بهسازی مدارس استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استان گیلان در سال 96 اقداماتی در راستای تحقق شعار سال انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی بازارچه کارآفرینی دانش آموزی و عرضه محصولات هنرستان‌ها اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی اعلام کرد: گیلان در سال‌هال گذشته با 95.1 درصد باسواد در جایگاه هفتم کشور قرار داشت که این رتبه امروز با 96.6 درصد باسواد به رتبه چهارم کشور ارتقاء پیدا کرده است.

حاجتی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان گیلانی در سال‌های اخیر گفت: با وجود مشکلات مالی زیاد در سازمان آموزش و پرورش، دانش آموزان گیلانی موفقیت‌های بسیاری را در سطح استان، کشور و بین الملل در زمینه‌های ورزشی، قرآنی، اختراعات و علوم مختلف کسب کردند.

وی با اعلام قرار گرفتن طرح تولید پیک حقوق شهروندی در دستور کار این سازمان در راستای تحقق سند تحول بنیادین افزود: پیک حقوق شهروندی با رویکرد آموزش‌های مختلف در زمینه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، محیط زیست، ترافیک و احترام به والدین تولید می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: با همکاری انجام شده توسط استاندار گیلان و فرمانداران استان بخشی از بودجه نفت و گاز استان گیلان در راستای توسعه هوشمندسازی مدارس، کیفیت بخشی و نوسازی مدارس به آموزش و پرورش گیلان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه نوسازی مدارس استان گفت: 586 هزار کلاس در حوزه گرمایشی استانداردسازی شده‌اند که سبب کسب رتبه برتر کشور توسط نوسازی مدارس گیلان در حوزه استانداردسازی شده و کمک 24 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز گیلان از رتبه 25 کشور به رتبه 5 ارتقاءپیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با انتقاد از عدم در نظر گرفتن برنامه صحیح جهت احداث مدارس در منطقه مسکن مهر رشت افزود: در تلاش هستیم تا با راه اندازی چند مدرسه جدید در این منطقه از جمله مدارس تیزهوشان و همچنین خرید زمین جهت ساخت مدرسه اقدامات موثری را انجام دهیم.

حاجتی با اشاره به ممنوعیت دریافت وجه توسط مدارس در هنگام ثبت نام گفت: تاکنون هزار مدرسه مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند که در این راستا با 5 مدیر مدرسه برخورد قانونی شده است و البته این ممنوعیت به معنای منع مدارس از دریافت کمک داوطلبان و خیران نیست.