برای سال تحصیلی آینده، ۵۲ هزار ساعت حق‌التدریس نیازست که باید برنامه‌ریزی و اعتبار لازم برای این کار دریافت شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در راستای مولدسازی، طرح‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام شد که در این ارتباط تاکنون ۱۹ ملک این اداره کل در راستای مولدسازی قرار گرفت.

محمدحسین رمضانی با اشاره به برگزاری سه آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزود: حدود ۷۵۷ نومعلم جدید در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش گیلان اضافه می‌شوند و ضمن اینکه ۴۴۰ دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سال تحصیلی آینده، ۵۲ هزار ساعت حق‌التدریس نیازست که باید برنامه‌ریزی و اعتبار لازم برای این کار دریافت شود.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه آزمون خرداد پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان به صورت نهایی برگزار خواهد شد، افزود: این آزمون با شرکت ۶۲ هزار دانش‌آموز در گیلان برگزار خواهد شد ضمن اینکه نوع سئوالات مفهومی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی (نماد) اظهار کرد: برای نخستین بار، ۱۴ دستگاه با آموزش و پرورش گیلان در اجرای این طرح همکاری دارند که البته برخی پای کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به طرح راهیان نور و پیشرفت در استان افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از کارهای آموزش و پرورش است در این ارتباط از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها درخواست می‌شود تا به آموزش و پرورش کمک کنند.