مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از بدهی 90 میلیارد تومانی مشترکان برق به این شرکت در استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: جمشید طالبی در جریان بازدید از پروژه‌های توزیع برق این شهرستان با اشاره به وجود یک‌میلیون و 277 هزار مشترک برق در گیلان اظهار کرد: 47 درصد از مشترکان برق استان خانگی هستند.
وی سرانه مصرف برق مشترکان گیلان را 2 هزار کیلووات ساعت در سال 93 عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف مذکور سه برابر مصرف جهانی است.
طالبی با بیان اینکه مشترکان 90 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق در گیلان بدهکار هستند، تصریح کرد: 40 درصد از مبلغ مذکور مربوط به مشترکان خانگی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افزایش 7.3 برابری مصرف برق امسال نسبت سال 93 در استان خبر داد و بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد وقوع اوج مصرف در روز هستیم و بخش بسیاری از این موضوع مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است.
وی به ساعت اوج مصرف خانگی بین ساعت 20 تا 24 در گیلان اشاره کرد و گفت: مدیریت مصرف انرژی از طرف مشترکان کمک بسیاری به پایداری شبکه‌های برق و کاهش هزینه‌های برق مصرفی در استان می‌کند.
طالبی با اشاره به اینکه برق مشترکان از طریق 27 هزار کیلومتر فشار متوسط 20 کیلوولت و فشار ضعیف در گیلان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: برق مصرفی مشترکان از طریق 17 هزار پست برق تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان 78 درصد از مشترکان برق استان را خانگی عنوان کرد و یادآور شد: 47 درصد از برق مصرفی برق گیلان را بخش خانگی تشکیل می‌دهد و بقیه در دیگر مصارف استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر سرویس و تعمیر به‌موقع شبکه‌های برق، اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 535 روستای گیلان از برق برخوردار هستند.
طالبی به برق‌رسانی به بسیاری از مناطق کوهستانی و سخت‌گذر در گیلان اشاره کرد و افزود: پراکندگی مشترکان از مشکلات در استان است و سرویس‌دهی را سخت می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه مقام نخست گستردگی توزیع برق در کشور را این استان دارد، بیان کرد: رطوبت بالا از مشکلات در گیلان است و موجب خورندگی و کاهش عمر تجهیزات می‌شود.