چگونه می توان از خاطرات این باشگاه که سال تاسیسش از سن خیلی های ما بیشتر است گذشت، از خاطرات استقلال رشت، از خاطرات پگاه، از خاطرات داماش ایرانیان و شهر باران؛ تیم ریشه دار رشت فعلا باشگاه شهر باران است. با این خاطرات چه کنیم؟

اگرچه خیلی دیر، ولی ظاهرا خورشید فوتبال استان گیلان در حال طلوع است و وضعیت باشگاه های داماش و سپیدرود به یک ثبات نسبی نزدیک شده است.
باشگاه سپیدرود رشت پس از کش و قوسی الکی دوباره برگشت به همان نقطه ای که 26 اردیبهشت ماه ایستاده بود و هیچکس نفهمید چرا و به چه دلیل برای رسیدن به سر خط اینهمه زمان کشته شد، در هر صورت فعلا مهم برای هواداران این باشگاه، رسیدن به ساحل آرامش هست و اکنون این وظیفه مدیریت تیم هست که سرعت بیشتری به کارهای نکرده خود بدهند.
در ان روی سکه، خوشبختانه نام بلند داماش نیز این روزها زنده شد و اسماعیل حاجی پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، با زیرکی خاص و با اخذ مجوزی با نام داماش گیلان و پیدا کردن اسپانسری خارجی و خریدن امتیاز لیگ دویی، بنا دارد یکبار دیگر فریاد داماش آسیایی را از آسمان عضدی به طنین بیاندازد؛ اما در این بین هیچ کس نمی پرسد سرنوشت تیم فوتبال شهر باران چه می شود؟ و تکلیف این تیم چیست؟
در آخرین حرکتی که در این باشگاه رخ داده بود قائم مقامش طی نامه ای باشگاه را به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان تحویل داد، باشگاهی که آقای مدیرکل از آن به عنوان جنازه یاد کرد. حال تکلیف این جنازه چیست؟ آیا به فروش خواهد رفت؟ آیا اجازه خروج این امتیاز از گیلان صادر خواهد شد؟ آیا اصلا کسی حاضر می شود تیمی با این همه بدهی را تحویل بگیرد؟
آخر هم معلوم نشد چرا اداره کل ورزش و هیات فوتبال گیلان در مقابل تغییر نام باشگاه مقاومتی نشان ندادند؟ تغییر نامی که هیچ فایده ای نداشت، نه بدهی ها محو شد، نه پرداخت شد، فقط با احساس یک عده جوان علاقمند به فوتبال بازی شد.
الان هم داماش گیلان حاجی پور چه رنگی است و شهر باران چه رنگی؟ چگونه می توان تیفوسی ها را مجاب کرد کدامشان را تشویق کنند؟ متولیان فوتبال و ورزش گیلان بدانند این باشگاه با این همه بدهی را هیچکس حتی به رایگان هم تحویل نخواهد گرفت، بیخ ریش صاحبش می ماند، راستی صاحبش کجاست؟
چگونه می توان از خاطرات این باشگاه که سال تاسیسش از سن خیلی های ما بیشتر است گذشت، از خاطرات استقلال رشت، از خاطرات پگاه، از خاطرات داماش ایرانیان و شهر باران؛ تیم ریشه دار رشت فعلا باشگاه شهر باران است. با این خاطرات چه کنیم؟ هواداران که تیم تازه تاسیس داماش گیلان را تنها نخواهند گذاشت اما فریادهایی که برای تاریخچه فوتبال شان کشیده اند چه می شود؟
آری، گیرم که باشگاه ثبت کردید، گیرم که اسپانسر گرفتید، گیرم که امتیاز لیگ دو خریدید، با خاطرات و هویت از دست رفته چه می کنید؟

صاحب مقصودی-روزنامه نگار