مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی ابتدا قرار بود 7 دی ماه سال 92 برگزار شود که به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور و اعلام ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی لغو شد.

یاداشت ندای گیلان-صاحب مقصودی:
رشته تیراندازی با تفنگ یکی از چهار رشته پرمدال در آوردگاه المپیک است، چیزی در حدود 45 مدال طلا، نقره و برنز در این رشته بین ورزشکاران تقسیم می شود، یعنی با اندک توجهی به تیراندازان کشورمان می توان روی مدالهای این رشته نیز در کنار رشته هایی چون کشتی و وزنه برداری و تکواندو، در المپیک های آتی حساب باز کرد، حتی اگر از این مهم نیز بگذریم تیراندازی، یکی از ورزش هایی است که از صدر اسلام بدان سفارش شده و پیامبر اکرم نیز تاکید داشته اند آن را به فرزندانمان بیاموزانیم، اگرچه سلاح گرم در 1400 سال پیش کاربردی نداشته اما دقت و سرعت مولفه های هر دو رشته تیراندازی با کمان و تیراندازی با تفنگ است.
حال با این اوصاف وزارت ورزش و جوانان با علم به وجود برخی مشکلات عمیق، در آبان سال 93 اقدام به برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی کرده است. اصرار بیهوده ای که اکنون منجر شد دیوان عدالت اداری رای به ابطال آن بدهد و دستور برگزاری مجدد انتخابات را صادر نماید.
مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی ابتدا قرار بود 7 دی ماه سال 92 برگزار شود که به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور و اعلام ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی لغو شد.
مهدی هاشمی در آن زمان، نماینده مجلس شورای اسلامی بود و حق نداشت کاندیدای ریاست فدراسیون شود. همچنین مسوولیت های دیگری مانند ریاست نظام مهندسی، عضویت در کمیته ملی المپیک و هیأت امنای دانشگاه را نیز داشت.
با این حال، وی همچنان بر کاندیداتوری خود اصرار داشت و با کوتاه آمدن عجیب و غریب وزارت ورزش و جوانان، در نهایت انتخابات با حضور وی در تاریخ 26 آبان 93 برگزار شد؛ انتخاباتی که  نماینده سازمان بازرسی کل کشور ، نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان و معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان  به نشانه اعتراض به غیرقانونی بودن شرکت هاشمی در آن حضور نیافتند. در آن انتخابات که حرف و حدیث های زیادی را همراه داشت، علی دادگر و مهدی هاشمی به عنوان رقبای اصلی به دور سوم رفتند.
در حالیکه در دور دوم هردو کاندیدا از 40 رای ماخوذه هر کدام 20 رای بدست آورند و در پایان این انتخابات  با اختلاف 1 رای هاشمی به برنده این دوئل تبدیل شد.
از همان لحظه زمزمه ابطال انتخابات به گوش رسید تا اینکه پس از پیگیری و شکایت علی دادگر به سازمان بازرسی و  دیوان عدالت اداری این مرجع قضایی در تاریخ 14 مرداد 94 رای به ابطال انتخابات داد و آن را به وزارت ورزش ابلاغ کرد.
پس از اعتراض هاشمی به این رأی، دادگاه تجدید نظر در تارخ 25 اسفند 94  بعلت دوشغله بودن هاشمی رای به ابطال انتخابات 26 آبان 93 داد و رای خود را قطعی و غیر قابل اعتراض نمود.
با این حال دیوان عدالت اداری- احتمالا با درخواست وزارت ورزش و جوانان – به دلیل در پیش بودن رقابتهای المپیک کمی صبوری به خرج داد تا ورزشکاران این رشته دچار چالش نگردند، اما اکنون المپیک تمام شده و کلیه تیراندازان فدراسیون آقای رییس غیرقانونی از گردونه رقابتها حذف شدند، آقای هاشمی هم که رای علیه ایشان بود از سفر برزیل !!! برگشتند، حال آیا زمانش نرسیده حکم دیوان عدالت اداری اجرا گردد؟ حکمی که بیش از هفت ماه از صدور آن می گذرد. مماشات وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون تیراندازی برای چیست؟
تا یادمان نرفته بگوییم چهار فدراسیون دیگر نیز داستانی مشابه فدراسیون تیراندازی دارند که در مرحله صدور رای از سوی دیوان به سر می برند.