حال که کاراته المپیکی شده است، می طلبد این کارکشته کاراته، رخت مدیریت از تن در آورده و ساک ورزشی اش را ببندد و به باشگاه برود تا با فرصتی ۴ ساله که در اختیار دارد گیلان را به ارزوی دیرینه اش یعنی کسب مدال در میادین المپیک برساند، ارزویی که خود رهنما نیز بارها در کسوت مدیریت بدان اشاره کرد

کمیته بین المللی المپیک در نشست هیات اجرایی اخیر خود در شهر ریودوژانیرو محل برگزاری المپیک ۲۰۱۶ برزیل با اضافه شدن پنج رشته جدید به بازی های المپیک موافقت کرد. این پنج رشته شامل رشته های ورزشی کاراته، بیس بال، سافت بال، اسکیت برد، صخره نوردی و موج سواری هستند و ورزشکاران این رشته ها از المپیک ۲۰۲۰ توکیو می توانند شانس خود را در بزرگترین رویداد ورزش جهان بیازمایند.
کاراته کاهای ایران نیز در هر دو بخش زنان و مردان جزو مدعیان جهان هستند و این می تواند خبر خوشی برای آنها باشد تا بتوانند مدال المپیک را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کنند.
اما کیست که نداند گیلان نیز یکی از خاستگاه های اصلی رشته رزمی کاراته هست، با قهرمانانی چون سعید حسنی پور قهرمان بازی های اسیایی اینچئون کره جنوبی، جاسم ویشگاهی قهرمان جهان و سرمربی تیم ملی کاراته سوئد، مازیار فریدخمامی قهرمان اسیا و مربی تیم ملی، حامد زیگساری نایب قهرمان جهان و مربی تیم ملی ماکائو و دیگر قهرمانانی که مجال نام بردن از همه آنها در این مقال کوتاه نیست و البته سرآمد همه اینها مسعود رهنماست که اگرچه دوران ورزشکاری کوتاهی داشت ولی در عرصه مربیگری کاری کرد کارستان و تیم ملی کاراته ایران را بعد از نیم قرن قهرمان جهان کرد و مدال طلای کومیته را برای کشورمان به ارمغان آورد.

اما این امپراطور کاراته الان کجاست؟ عده ای به زور کت و شلوار به تنش کردند و افسار مدیریتی ورزش یک استان را به دستش سپردند، اگرچه این تحصیلکرده ورزش و خاک خورده میادین مبارزه حقش بیش از اینهاست، اما آنچه که مسعود رهنما را به مبارزه می طلبد تشک کاراته هست نه صندلی مدیریتی.
حال که کاراته المپیکی شده است، می طلبد این کارکشته کاراته، رخت مدیریت از تن در آورده و ساک ورزشی اش را ببندد و به باشگاه برود تا با فرصتی ۴ ساله که در اختیار دارد گیلان را به ارزوی دیرینه اش یعنی کسب مدال در میادین المپیک برساند، ارزویی که خود رهنما نیز بارها در کسوت مدیریت بدان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ایتم هایی که نشان می دهد ورزش یک استان توسعه داشته است ابتدا حضور در المپیک و سپس کسب مدال در آن است، ایتمی که متاسفانه گیلان در المپیک اخیر به آن نپرداخته است و مدالی که اولین و اخرینش مربوط به مرد افسانه ای ورزش، جهان پهلوان محمود نامجو در نیم قرن پیش بود.
بنابراین با یک بررسی اجمالی می توان دریافت حضور کاراته در المپیک فرصتی استثنایی برای گیلان است و تنها کسی که می تواند این استان را از این منجلاب بی مدالی در المپیک نجات دهد شخص مسعود رهنماست چراکه وی یکبار با کسب عنوان قهرمانی جهان بعد از ۵۰ سال خود را اثبات کرد و اکنون نیز می تواند با تلاشی مضاعف گیلان را بعد از ۵۰ سال به مدال در المپیک برساند.
پس ساکت رو بردار مربی

صاحب مقصودی-روزنامه نگار