سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در مردم گفت: با تغییر سبک زندگی سلامت فردی را از دست داده‌ایم.

به گزارش نداي گيلان:  یونس رنجکش‌ با اشاره به مزیت‌های برگزاری جشنواره‌های بومی محلی اظهار کرد: احیای سنت‌های فرهنگی و ارزش‌های اجتماعی از مهم‌ترین مزیت‌های جشنواره‌های بومی محلی است.

وی بابیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در توسعه و معرفی مناطق گردشگری منطقه بسیار مؤثر است گفت: ما باید با ایجاد نشاط اجتماعی در دل مردم احیاگر شادی‌های آنان باشیم و شادی مردم به‌دوراز دغدغه‌های موجود زندگی و مشکلات برای ما بسیار مغتنم است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر احیای باورها و باور داشت‌های موجود در بطن جامعه بیان کرد: متأسفانه با تغییر سبک زندگی و روی آوردن به سبک زندگی ماشینی علی‌رغم فراهم شدن رفاه نسبی سلامت فردی را ازدست داده‌ایم.

وی بابیان اینکه زندگی سالم درگرو بازگشت به سبک زندگی درگذشته است اظهار کرد: همه ما باید برای احیای زندگی که جامعه را به سمت سلامت روحی و جسمی ببرد تلاش کنیم.

رنجکش با اشاره به اینکه رویکرد دولت در مباحث تحول اجتماع و جامعه حمایتی است گفت: دولت از هر برنامه‌ای که در تحولات اجتماعی تأثیرگذار باشد حمایت خواهد کرد.

دبیر ستاد برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی کیسم در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار آستان‌خبر، اظهار کرد: این جشنواره به‌منظور ترویج و توسعه بازی‌های بومی، محلی و همچنین حفظ آداب‌ورسوم محلی این شهرستان برگزار شد.

علیرضا رنجکش با تأکید بر حفظ آئین‌های بومی و محلی و توسعه آن بین جوانان و نوجوانان بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش تأثیرگذاری در حفظ فرهنگ‌های بومی و محلی اصیل شهرستان و استان گیلان خواهد داشت.

وی ایجاد نشاط بین مردم را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سهمی در جهت حفظ و زنده نگه داشتن آداب‌ورسوم ارزشمند بومی و محلی منطقه داشته باشیم.

جشنواره بومی محلی آستانه‌اشرفیه روز گذشته در روستای کیسم این شهرستان و با حضور پرشور مردم منطقه برگزار شد.