حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه استاندار گیلان و مدیران استانی از شرکت‌ در دست احداث «آرین مریم» در شهرک صنعتی سفیدرود بازدید کرد.

نداي گيلان: حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه استاندار گیلان و مدیران استانی از شرکت‌ در دست احداث «آرین مریم» در شهرک صنعتی سفیدرود بازدید کرد.
وی از تلاشهای مدیران این شرکت که با حجم زیاد سرمایه گذاری خود در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی تلاش کرده اند تقدیر نمود وافزود؛ با راه اندازی این واحد نیاز وارادت کشور از بین خواهد رفت و این یک خدمت بزرگ از سوی سرمایه گذاران طرح به کشور و نظام است.
دکتر نجفی استاندار گیلان نیز ضمن تقدیر از حجم زیاد سرمایه گذاری در این بخش، حمایت از سرمایه گذاران در گیلان را یکی از مولفه های اصلی سیاستهای دولت تدبیر و امید در گیلان خواند و بیان داشت؛ اینچنین سرمایه گذارانی که در جهت تقویت اقتصاد داخلی کشور حرکت میکنند در حال جهاد هستند و باید برای آنان فرش قرمز پهن کرد.
وی ضمن تقدیر از مدیران شرکت آرین مریم گفت: مدیریت کلان استان در جهت تسریع امورات و راه اندازی این واحد صنعتی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با افتتاح صنایع مذکور مجموع تولید صنایع سلولزی استان به سالانه یک میلیون متر مکعب می‌رسد، خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون و 650 هزار متر مکعب نیاز کشور به صنایع چوبی و سلولزی است.
وی سرمایه‌گذاری اولیه طرح‌های سلولزی در گیلان را یک‌هزار میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تامین مواد اولیه برای صنایع سلولزی مذکور از موضوع‌های مهم است.
دکتر منتظری با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های مهم در تامین مواد اولیه صنایع سلولزی در کشور است، یادآور شد: واحدهای مذکور از تکنولوژی بالایی برخوردارند و با حفظ شرایط موجود بخش عمده‌ای از اقلیم گیلان به زراعت چوب اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد 7 هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در استان خبر داد و اظهار کرد: حاشیه رودخانه‌ها، جاده‌ها و دیگر نقاطی که در اختیار منابع طبیعی یا دستگاه‌های اجرایی است، برای زراعت چوب استفاده می‌شود.
وی گیلان را قطب واردات چوب کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بنا داریم از مواد اولیه در داخل گیلان برای صنایع سلولزی استفاده کنیم.
دکتر منتظری از اجرای طرح نهضت سبز در هفته درختکاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: نهال به طور رایگان برای کاشت در اختیار مردم گذاشته می‌شود و هنگام بهره‌برداری از آنها خریداری می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان زراعت چوب در استان را سودآور دانست و تصریح کرد: در صنایع سلولزی از ضایعات چوب استفاده می‌شود.

شرکت تولیدی آرین‌مریم سالانه 6 هزار و 500 مترمربع ام‌.دی‌.اف و 165 هزار مترمربع اچ‌.دی‌.اف تولید کرده و برای ۱۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.
شرکت در حال احداث آرین مریم تولیدکننده ام.دی.اف و اچ‌.دی.اف دارای ظرفیت سالانه 65 هزار متر مربع ام.دی.اف و 165 هزار مترمربع اچ‌.دی.اف است.

111

1111

11111

DCIM105GOPRO

IMG_0032

IMG_0033

IMG_0036

IMG_0037

IMG_0039

IMG_0040

IMG_0046

IMG_0048

IMG_0049

IMG_6755

1

11