حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری : وجود شهرک های صنعتی می تواند زیربناهای لازم برای توسعه صنعت های مختلف را در این منطقه فراهم کند.

به گزارش نداي گيلان: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در بازدید از شرکت تالک ایرانیان که استاندار گیلان و مدیران استانی نیز وی را همراهی میکردند افزود: با توجه به اهمیت گیلان از لحاظ برخورداری از موهبت های الهی همچون منابع طبیعی ، جنگل و دریا ، این استان باید به سمت صنایع سبز یعنی صنایع وابسته و سازگار با محیط زیست و منابع طبیعی گام بردارد.
وی اظهار کرد: گیلان ظرفیت های بسیاری در صنایع مربوط به فعالیت های دریایی آبزی پروری، جنگل و سایر حوزه های طبیعی دارد و وجود شهرک های صنعتی می تواند زیربناهای لازم برای توسعه صنعت های مختلف را در این منطقه فراهم کند.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به بازدید خود از چند واحد صنعتی گیلان گفت: این واحدها ، منطبق با مسائل محیط زیستی بود که می تواند حاکی از توسعه صنعت به همراه رعایت مسائل زیست محیطی باشد.
وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در استان، علاوه بر تحولی که باید در بهره وری منابع آب، دریا، بخش های کشاورزی، آبزی پروری و دامپروری ایجاد شود؛ باید حوزه صنعت نیز توسعه یابد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اما توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.
وی به وجود برخی مشکلات در این واحدهای صنعتی از جمله سرمایه در گردش اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با تحرکی که در بانک ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می کند؛ این مشکلات برطرف شود.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان از مقررات گمرکی و واردات کالاهای مشابه ساخته شده در داخل گلایه هایی داشتند، گفت: با سیاستگذاری هایی که دولت در دو سال گذشته انجام داده و تا حدود زیادی این مشکل را ساماندهی کرده؛ باز هم امیدواریم با استفاده از اهرم های لازم از جمله افزایش تعرفه ها ، این مشکل نیز رفع تا گام های استوارتری در جهت حمایت از تولید داخلی برداشته شود.
13940607000661_PhotoA

IMG_0052

IMG_0084

IMG_0091

IMG_0101

IMG_0105

IMG_0109