معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت:با تولید سالانه ۳۷۰ تن انواع آبزیان رتبه اول منطقه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر را داریم.

به گزارش نداي گيلان: حسین عبدالحی در همایش فعالان آبزی پروری اظهار داشت: در حال حاضر ما با تولید سالانه 370 تن انواع آبزیان رتبه اول منطقه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر را داریم.

وی با بیان اینکه تنوع در پرورش ماهیان گرمابی نظیر کپور می‌تواند در افزایش تولید آبزیان و صادرات آن نقش داشته باشد خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل صادرات آبزیان 300 میلیون دلار ارز وارد کشور شده که عمده این صادرات به کشور عراق بوده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران افزود: ما در زمینه تولید میگو رتبه 14 جهان را داریم و سال گذشته 22 هزار و پانصد تن میگو به خارج از کشور صادر شده است که با توجه به پتانسیل کشور در زمینه پرورش آبزیان رقم این صادرات می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی از پرورش کپور ماهی تک گونه‌ای در کشور خبرداد و گفت: پرورش این ماهی به‌صورت پرورش متراکم در استان مازندران به صورت پایلوت آغاز شده است.

عبدالحی با اشاره به رتبه سوم گیلان در آبزی پروری خواستار مشارکت بیشتر شیلات گیلان در پرورش ماهیان گرمابی به‌ویژه کپور که امکان تولید در واحد سطح بیشتری دارد شد.

در حال حاضر استان مازندران, خوزستان و گیلان سه استان اول کشور در تولید ماهیان گرمابی هستند.