در استان گیلان با توجه پتانسیل موجود، هنوز ضعف شدیدی در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار را شاهد هستیم که این مهم یک ضعف بزرگ برای مجموعه مدیریتی استان در ادوار گذشته تاکنون محسوب می گردد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، استان گیلان با مواهب خدادادی که دارد یکی از استانهای مهم توریست پذیر در کشور محسوب می گردد.
دارا بودن یکجای جنگل و دریا و چهار فصل بودن آن بر زیبایی های گیلان افزوده است که همین امر گردشگران را ترغیب میکند تا استان بکر گیلان را بعنوان مقصد مسافرت های خود درنظر گیرند.
با توجه به ورود میلیونها گردشگر در طول سال به استان گیلان در ابتدای امر باید زیرساخت های لازم جهت خدمات رسانی به این حجم از مسافران در جای جای این استان وجود داشته باشد که راه دسترسی مناسب و خدمات رفاهی اولیه از جمله آن است.
در کنار ایجاد زیرساخت های مناسب که توسط دولت ها باید صورت پذیرد، ایجاد فضاهایی مهیج و لذت بخش در حوزه های گوناگون تفریحی و تجاری باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی در هر استانی صورت پذیرد که موجب جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در آن محیط گردد.
زمانی که ماندگاری گردشگر در این شهر یا استان محقق گردد، به دنبال آن زنجیره اقتصاد و اشتغال نیز در آن محل رونق خواهد گرفت که در نتیجه به توسعه اقتصادی و رونق کسب و کارها منتج خواهد شد.
در استان گیلان با توجه پتانسیل موجود، هنوز ضعف شدیدی در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار را شاهد هستیم که این مهم یک ضعف بزرگ برای مجموعه مدیریتی استان در ادوار گذشته تاکنون محسوب می گردد.
سهم خواهی و بروکراسی اداری و سیاست زدگی از جمله آفت های بزرگ استان گیلان به شمار میرود که چرخ توسعه اقتصادی استان را نمناک کرده و موجب شده تا جوانان این مرز و بوم علی رغم وجود چنین پتانسیل های ارزشمندی به سایر استانهای کشور مهاجرت کرده و به شغل های دست چندم و گذران زندگی با مشقت های فراوان و دوری از خانواده روی بیاورند که پیامدهایی مانند فروش زمین های آباواجدادی به غیر بومیان جهت ویلاسازی و کوه خواری و دریاخورای و بسیار از مصائب دیگر را برای گیلانیان به دنبال داشته باشد.

در این بین مجموعه های قوی و بومی اقتصادی در استان گیلان وجود دارد که با سبک های نوین و سرمایه شخصی، بدون دریافت تسهیلات بانکی و دولتی در حال ساخت مجموعه های باارزشی گردشگری و تفریحی در استان هستند که پس از راه اندازی این مجموعه ها قطعاً حضور و ماندگاری گردشگران در این استان بیشتر شده و در نتیجه موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
شرکت انبوه سازان آرش با روی آوردن به ساخت مجموعه های به روز و بسیار مدرن گردشگری و تفریحی در منطقه آزاد انزلی در حال رقم‌زدن فصل نوینی از سرمایه گذاری در سطح این استان است که قطعاً آثار ارزشمند آن را در سالهای آینده برای گیلانیان و مخصوصاً مردمان این منطقه و شهرهای اطراف در توسعه کسب و کارها شاهد خواهیم بود.

برادران تقی پور که امین و آرش نام دارند مدیران این شرکت هستند که بیش از ۸۰۰ پرسنل بصورت مستقیم در حال فعالیت در پروژه های مسکونی ویلایی، ساخت مرکز خرید آرش در زیباکنار و پروژه عظیم آرش مال منطقه آزاد انزلی دارند که جملگی این کارکنان نان آور خانواده بوده و به معیشت خانوار خود کمک میکنند که حتی یک روز هم حقوق معوق نداشته و از بیمه تامین اجتماعی نیز بهره مند هستند.
این خانواده بزرگ که در کنار فعالیت های اقتصادی در امور خیریه نیر نام ماندگاری را در منطقه دارد، توانسته با مدیریت سرکارخانم طوبی احمدی، مادر برادران تقی پور خدمات شایانی را به نیازمندان انجام دهد که در طول دهه گذشته اعزام هرساله کاروان زیارتی مشهد مقدس برای زائر اولی های نیازمند با هزینه شرکت و همچنین کمک هزینه ساخت واحدهای مسکونی مددجویان و بسته های معیشتی خانوارهای نیازمند و سایر کمک های موردی در زمینه تحصیل فرزندان نیازمند تا کمک هزینه درمان بیماران و همچنین کمک به ترک معتادان منطقه و توانمندسازی آنان و مشغول کردن آنان در شرکت از جمله این خدمات ماندگار است که واژه انسانیت را در کنار فعالیت سالم اقتصادی معنا بخشیده اند.

حال هم مسئولان و هم رسانه ها و مردم این استان وظیفه ای را در قبال امثال خانواده تقی پور ها بر عهده دارند که باید به انجام برسانند و آنهم قدردانی از اینکه این خانواده و شرکت بجای سرمایه گذاری در سایر استانها، مخصوصاً سایر کشورهایی که بارها برای سرمایه گذاری برادران تقی پور اعلام آمادگی کرده اند، در حال توسعه اقتصادی استان خود و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان هستند تا برای داشتن یک شغل و هزینه مدیریت خانواده مجبور به مهاجرت و کارگری در سایر استانها نباشند. چرا که سرمایه گذاری درست و در چهارچوب قانون با سرمایه شخصی یکی از امتیازات بزرگی برای هر کشور و استان بشمار می رود که مسئولان آن برای این دسته از سرمایه گذران فرش قرمز پهن کرده و تمام تلاش خود را برای تسهیل در امور انجام خواهند داد، اما متاسفانه در استان گیلان مسئولان امر بجای حمایت از سرمایه گذاران و مخصوصاً سرمایه گذاران بومی، موجبات دلزدگی و فرار آنان را ایجاد میکنند که مردم و نخبگان این استان باید هوشیار بوده و ضعف و نقص مسئولان را برای توسعه اقتصادی استان خود و توسعه کسب و کارها جبران نمایند.