اصلاح الگوی مصارف آب، مدیریت تقاضای آب، اصلاح ساختار تأمین منابع آب، توسعه بازار آب و ارتقای بهره‌وری جزو سیاست‌های وزارت نیرو برای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، با بیان اینکه امسال رویکرد شرکت آبفار اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف انرژی و بهره‌مندی از تولیدات داخلی از جمله اقدام‌هایی است که در سال جاری ادامه می‌یابد

وی اظهار کرد: مدیریت مصرف امری اجتناب‌ناپذیر بوده و همه ملزم به رعایت این امر هستیم.

 فرامینی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدیریت مصرف آب مسأله مهم در اقتصاد مقاومتی است، افزود: در مدیریت مصرف آب، فرهنگ‌سازی، جلوگیری از اسراف و اقدام عملی نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزایش سطح آگاهی عمومی را در مصرف بهینه آب مهم دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدام‌های سخت‌افزاری باید در صنعت آب و فاضلاب روستایی انجام شود، خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست‌های درست در این حوزه مستلزم مشارکت مردم است.

فرامینی تشویق مردم به مدیریت مصرف را موجب کاهش آسیب‌پذیری شرکت‌های آبفار دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم می‌تواند موفقیت‌های بسیاری برای شرکت آبفار به وجود آورد.

وی با تصریح بر اینکه در شرکت آبفار گیلان حوزه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی مشخص شده است، یادآور شد: اصلاح الگوی مصارف آب، مدیریت تقاضای آب، اصلاح ساختار تأمین منابع آب، توسعه بازار آب و ارتقای بهره‌وری جزو سیاست‌های وزارت نیرو برای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزایش بهره‌وری، برون‌سپاری بهره‌برداری و نگه‌داری از تأسیسات آبرسانی، مدیریت مطلوب منابع آب در دسترس و… را از اقدام‌های شرکت آبفار گیلان و تداوم آن در سال جاری برشمرد..فارس