فرامینی به طور میانگین هر سال 83 روستا دارای آب شرب شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت بین 80 تا 82 روستای فاقد آب شرب را وارد مدار بهره‌برداری کردیم.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی فرامینی امروز در گفت‌وگو یی با اشاره به استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار برای تامین آب شرب روستاهای فاقد آب آشامیدنی روستاهای گیلان گفت: در برخی روستاها با مشکل آب شرب مواجه هستیم و در این راستا به صورت موقت از نصب دستگاه آب شیرین‌کن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش‌ خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه نصب دستگاه آب شیرین‌کن استفاده شده است، تصریح کرد: اکنون در یکی از روستاهای گیلان دستگاه آب‌شیرین‌کن نصب شده است و با این روش بهداشت را در حوزه روستاها جلوتر از هر اقدام دیگر وارد کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ادامه داد: روستاهایی که به لحاظ آب شرب شرایط مناسبی ندارند در صورت اعلام آمادگی می‌توانیم دستگاه آب شیرین‌کن را در آنها نصب کنیم.

وی نصب دستگاه مذکور را طبق درخواست مردم روستاها دانست و افزود: با نصب این دستگاه آب شرب روستا باکیفیت و مطلوب می‌شود و در حد آب‌های بسته‌بندی است.

فرامینی روستاهای حاشیه ساحل را در اولویت نصب دستگاه مذکور عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذار مربوطه مذاکره شده و قرار است در 12 نقطه دیگر گیلان دستگاه آب شیرین‌کن نصب و راه‌اندازی شود.

وی گیلان را استانی گردشگرپذیر خواند و خاطرنشان کرد: جمعیتی از روستاها فاقد آب آشامیدنی هستند و به همین منظور برای اقامت موقت مسافران از نصب دستگاه آب شیرین‌کن استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل آبفار گیلان آبرسانی به روستاهای استان در مدت سه سال فعالیت دولت را چشمگیر خواند و گفت: در این مدت عملیات اجرایی آب شرب در 517 روستای گیلان انجام شد که 250 روستا فاقد آب شرب بودند.

وی با تصریح بر اینکه به طور میانگین هر سال 83 روستا دارای آب شرب شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت بین 80 تا 82 روستای فاقد آب شرب را وارد مدار بهره‌برداری کردیم.

فرامینی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بالغ بر 92 هزار خانوار جمعیت روستایی گیلان از آب شرب بهره‌مند شدند، یادآور شد: عملیات آبرسانی به 267 روستا انجام شده و در دو حوزه کیفیت آب و توسعه کیفی‌سازی اقدام صورت گرفته است.

منبع:فارس