جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش ایران دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور گذاشته است.

نداي گيلان: امیردریادار غلامرضا خادم‌بیغم پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای درجه به دانش‌آموزان دوره 184 شهید پرندآور در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت با تبریک فرا رسیدن روز میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: امروز شاهد حضور نیروی دریای و ارتش با صلابت و قدرتمند هستیم.
وی افزود: در نظام اسلامی مسئولیت یک امانت است و باید آن را به نحو مطلوب حفظ کرد و برای این امانت در طول انقلاب و دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم شده و باید آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در نیروی دریایی ارتش برای آموزش ارزش بسیار قایل هستند، تصریح کرد: مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت از مراکز مهم و پیشرفته کشور و منطقه است و تجهیزات بسیار پیشرفته و کمک آموزشی دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز نقطه عطفی در دوران خدمتی کارکنان است، خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به عنوان نیروی دریایی راهبردی، سیاسی، نظامی، علمی و بین‌المللی محسوب می‌شود.
خادم‌بیغم گفت: اگر سیاستمداران در صحنه بین‌المللی به راحتی می‌توانند از حق ملت ایران دفاع کنند به دلیل پشتیبانی نیروهای مسلح است.
وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی دریایی بین‌المللی در دریاهای آزاد دیپلماسی قوی نظام اسلامی را به منصه ظهور گذاشته است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مسئولیت خطیر حفاظت از منابع دریایی کشور توسط این نیرو، بیان کرد: نیروی دریایی فعالیت‌های عمرانی در ساحل مکران را آغاز کرده است.
وی سواحل مکران را بسیار مهم و با ارزش خواند و یادآور شد: فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در سواحل مذکور چشمگیر است.
خادم‌بیغم با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برقراری امنیت سبب توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف شده است، اظهار کرد: نیروی دریایی علمدار فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در ساحل مکران است و دولت این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهد.
در مراسم مذکور از 15 نفر از مربیان و نفرات برتر فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت با اهدای لوح تجلیل شد.