مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 34 هزار ماموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان انجام شده است، گفت: بیشترین مواردی که مورد امداد رسانی قرار گرفته اند بعد از تصادفات بیماران قلبی و تنفسی بوده اند.

به گزارش ندای گیلان،پیمان اسدی مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در گفت‌وگویی، اظهار داشت: از ابتدای سال 98 تاکنون اورژانس گیلان طرح امداد نوروزی و امداد تابستانی را اجرا کرده است.

وی افزود: در طرح امداد نوروزی امسال اورژانس گیلان با دارا بودن 30 ایستگاه سلامت و 85 استقرار و پوشش موفق به انجام 18 هزار و 508 ماموریت در طول طرح شدند که نسبت به سال قبل 51 درصد افزایش داشته است.

استقرار 25 کمپ ساحلی در حاشیه دریای خزر

اسدی با اشاره به اینکه طرح امداد تابستانی نیز همزمان با کل کشور در گیلان آغاز شد، گفت: اورژانس گیلان با استقرار 25 کمپ ساحلی در حاشیه دریای خزر در کنار طرح های سالم سازی دریا کار خود را آغاز کرد.

رئیس اورژانس گیلان با تصریح بر اینکه تیرماه امسال نیز 7 پروژه به صورت رسمی با حضور مقامات استانی و کشوری افتتاح شد، گفت: این پروژه ها شامل واحد mcmc, eoc, دیسپچ ،دستگاه تله کاردیولوژی و 3 ساختمان جدید پایگاه پایگاه در شهر رشت بود.

انجام بالغ بر 34 هزار ماموریت توسط فوریتهای پزشکی گیلان

اسدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 34 هزار ماموریت توسط فوریتهای پزشکی گیلان انجام شده است گفت: از این ماموریت ها بیش از 22 هزار  مورد شهری و بالغ بر 11 هزار مورد جاده ای بوده است.

امداد به بیماران قلبی دومین ماموریت پر تکرار اورژانس گیلان

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده موارد امدادرسانی در تصادفات بیش از 9 هزار مورد بوده است تصریح کرد:بیشترین مواردی که مورد امداد رسانی قرار گرفته اند بعد از تصادفات بیماران قلبی تنفسی بوده اند.

انجام 8 هزار ماموریت در شهرستان رشت

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شهر رشت تعداد 2 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 آمبولانس فعال است خاطرنشان کرد:در شهرستان رشت نیز بالغ بر 8 هزار ماموریت از ابتدای سال تا کنون توسط پرسنل فوریتهای پزشکی انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فوریتهای پزشکی گیلان از سال 1355 با احداث 4 پایگاه شروع بکار کرد و هم اکنون دارای 62 پایگاه شهری و جاده ای است افزود: اورژانس گیلان با رسالت تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه بر اساس اخلاق حرفه ای و با ارتقا دانش و مهارت در صدد چابک سازی خود در ارائه خدمات فوریتهای پزشکی است و امید دارد با وجود خدمات اورژانسی مطلوب، به موقع و مناسب به افراد حادثه دیده و بیمارانی که با اورژانس تماس می‌گیرند از فوت و ضایعات جبران ناپذیر هزاران نفر جلوگیری کرده و در شاخص های سلامت جامعه پیشگام باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص غرق شدگی انجام مصاحبه های تلویزیونی و ارتباط با اصحاب رسانه و نیز سایت اورژانس گیلان توسط توصیه‌های ایمنی به مردم هشدارهای لازم داده می‌شود و از برنامه های در دست اجرا هم می‌شود به پیگیری راه اندازی اورژانس هوایی و افزایش نیروی انسانی و پایگاه های اورژانس گیلان اشاره کرد./ایلنا