رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نیروی عملیاتی در اورژانس استان فعال هستند، کمبود نیروی انسانی را یکی از دغدغه های اورژانس گیلان دانست و گفت: در بحران کرونا ویروس اسفند سال گذشته روزانه ۴۰۰ عملیات در اورژانس گیلان ثبت شده است.

ندای گیلان:پیمان اسدی در گفت وگویی به فعالیت های شبانه روزی اورژانس ۱۱۵ در گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ پایگاه اورژانس در استان فعال است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نیروی عملیاتی در اورژانس استان فعال هستند گفت: ۱۳۰ آمبولانس عملیاتی و یک فروند بالگرد نیز در اورژانس ۱۱۵ گیلان در حال خدمات رسانی است.

وی اذعان کرد: به طور متوسط روزانه اورژانس گیلان ۳۰۰ تا ۳۲۰ عملیات انجام می دهد که در بحران کرونا ویروس اسفند سال گذشته روزانه ۴۰۰ عملیات در اورژانس گیلان ثبت شده است.

اسدی تصریح کرد: روزانه سه تا چهار هزار تماس تلفنی با مرکز اورژانس گیلان داریم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اضافه کرد: در برخی از فصل ها به خصوص پیک سفر در تابستان اورژانس گیلان ماموریت های ۲۴ ساعته دارد.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از دغدغه های اورژانس گیلان دانست و خاطرنشان ساخت: با کمبود نیروی انسانی در اورژانس فشارهای بسیاری بر کادر اورژانس وارد می شود.

اسدی ادامه داد: حقوق کادر بهداشت و درمان نسبت به فعالیت هایی که انجام می دهند پایین بوده البته یک افزایش حقوقی در بحران کرونا ویروس انجام شد اما آنگونه که باید باشد نیست، متاسفانه شغل کادر درمان جز مشاغل سخت محسوب نمی شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به نصب سامانه عملیاتی هوشمند در اورژانس گیلان اشاره و اذعان داشت: اورژانس گیلان نخستین استانی بود که این سامانه را نصب کرد. با راه اندازی این سامانه زمان رسیدن به انجام عملیات ثبت می شود و همچنین فرم های کاغذی حذف شد و به صورت الکترونیک وضعیت بیمار به بیمارستان ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه توان عملیات ارتقا و خدمات رسانی به مصدومان سریع تر و مطلوب تر شده است.

منبع:شبستان